Cum sa incepi in social media

Aseara am mers la invitatia lui Cristian Manafu la Web-Club, la o conferinta cu si despre social media “How To Start In Social Media” un subiectul discutiei a fost cum isi incep companiile activitatea in online.

Raspunsurile ni le-au furnizat pe rand din 3 posturi diferite: Cristina Popescu (PR General Manager – Romtelecom) si Alexandru Negrea (Social Media Manager – BCR) din perspectiva companiilor, Bogdan Nitu (General Manager – Webstyler) si Crenguta Rosu (General manager – DC Communication) ne-au aratat social media din jurul agentiilor iar Bobby Voicu (Blogger/Antreprenor) a facut cumva legatura intre companii si agentii expunandu-si punctul de vedere asupra startului in social media.

Bobby Voicu“Tu vrei Like-uri, ei ce vor?”

Prezentarea a fost una destul de succinta si veridica, axata in special pe lucrurile pe care le vor oamenii sau lucrurile la care ei se asteapta atunci cand dau like unei pagini de facebook.

Intradevar sunt multe lucruri pe care lumea le vrea in schimbul banalului “Like” (discounturi, promotii, sa fie informati, sa primeasca update-uri asupra noilor produse etc.) dar multe companii care pornesc in social media trebuie sa inteleaga anumite aspecte:

– Facebook inseamna un spatiu social si majoritatea utilizatorilor nu dau Like la intamplare. Ei dau like in mare parte brandurilor cu are se identifica si cu care cred ca vor interactiona pe viitor.
– Spatiile sociale incurajeaza jocul iar oamenii cu siguranta vor da “Like” unei pagini fun care nu are nimic in comun cu un brand iubit. Vor da like din nevoia de infotainment.
– Este irelevant cati oameni strangi in timpului unei campanii sau al unui concurs ci conteaza in principal ce faci cu ei dupa, stiind ca multe pagini de companii sunt lasa-te “sa pluteasca liber” dupa incheierea unei campanii.

Pana la urma ce vor oamenii de la brandurile din social media?

In primul rand oamenii vor sa stie ce se intampla in spate unei companii implicate in social media si modul de expunere al acelei companii in retelele sociale. Vor sa se implice activ in cresterea unui brand (fie prin comentarii pozitive, fie negative) si nu in ultimul rand vor un brand care poate sa raspunda rapid nevoilor lor.

Cristina Popescu – “Ce face Romtelecom pe social media”

Cristina Popescu ne spunea ca brandul Romtelecom e activ pe social media cam de la inceputurile acestui trend in Romania (cam din 2007) si ca brandul vrea sa fie un partener de dialog si nu un subiect de discutie, vor sa gaseasca un mediu in care sa testeze si ca au mers pe orice a prins la public( toate intamplarile din piata fiind o continua discutie).

Comunicarea online a brandului are un rol strategic, acela de a genera schimbari in organizatie si ca acest lucru este mai greu de realizat decat comunicarea cu presa sau prin campaniile de advertising pentru ca social media este un mediu de comunicare bidirectionala si nu este un job individual ci unul de masa.

Bogdan Nitu – “Nuepoveste.ro”

In vreme ce Bobby si Cristina ne-au prezentat partea mai de “teorie” daca ii pot zice asa, prezentarea lui Bogdan Nitu a fost una care aborda partea mai proactiva din social media punand accentul pe cifre, investitii si continut. Avand o prezentare libera, au fost cateva chestii interesante pe care le-am retinut:

– clientii trebuie sa inteleaga ca in social media investesc pe termen mediu sau lung si nu dau un boom scurt si gata prezenta lor acolo.

– indiferent de canalul prin care se propaga mesajul, in spate exista un public care reactioneaza la un continut relevant.

– foarte multe companii intra in social media pentru ca vad ca este simplu. Nu, e chiar un proces destul de complex la care trebuie sa te adaptezi.

– Trebuie sa le oferim oamenilor “entertainment”, fiindca tuturor ne plac povestile dar conteaza in mare parte modul cum le spunem. Gasiti aici filmul campaniei prezentate.

Crenguta Rosu&Claudia Vranceanu – “Media Sociala si experienta in PR”

Fetele de la DC Communication ne-au prezentat social media din 2 perspective: una agentiilor si cealalta a proiectelor.

Crenguta Rosu ne-a specificat ca in social media exista o masa critica de public care poate fi targeta pentru ca informatia “curge” intr-un flux continuu, exista o supratransparenta (viteza mare de reactie) – daca nu ai raspuns rapid la intrebarile adresate degeaba o mai faci mai tarziu, spargerea normalului (organizatiile fiind obisnuite cu un  alt mod de abordare al problemei) si desigur exista hateri. Si sa nu uitam de “A 11-a porunca” – Asculta, priveste si taci ceea ce inseamna o monitorizare extrema in online.

Claudia Vranceanu ne-a vorbit foarte mult despre Facebook, privacy issues, conturi de Facebook blocate si ce am retinut din prezentarea ei au fost 3 citate, pe care cu putin exercitiu le puteti descifra usor:

– “Facebook is for people. Don’t misuse IT!”

– “Omul este doar o retea de relatii si numai acestea conteaza pentru el.”

– “Dusmanul se recruteaza intre prieteni.”

Alexandru Negrea“How To Start In Social Media”

O prezentare scurta, care a punctat exact ce ar trebui sa faca o companie inainte sa se gandeasca sa intre in social media. In primul rand trebuie sa-si puna 2 intrebari: “Sunt clientii tai pe Internet?” si “Esti dispus sa inveti despre Social Media?”.

Apoi trebuie sa tina cont de faptul ca social media nu este gratis, nu face minuni si in nici un caz nu produce rezultate imediate. Este nevoie de timp si rabdare pentru a avea rezultatele dorite pentru ca “Mediul Online nu este o alta lume”. Pe finalul prezentarii ne-a oferit cateva do’s and don’ts in social media:

Do’s:

– intrarea in social media inseamna automat ca esti un ambasador pentru brandul tau.

– social media manager.

– proiecte, concursurile si campaniile prind foarte bine in social media.

Don’ts:

– nu lasa conturile de pe retelele sociale inactive.

– nu trebuie sa desfasori campanii defectuoase.

– nu trebuie sa ignori reactiile negative.

Per total a fost un eveniment din care am invatat cateva lucruri importante, si altele pe care le-am reauzit dar sper ca asta sa nu fie singura intalnire de acest gen. Social media este un trend tot mai crescator in Romania si cred merita sa existe cat mai multe evenimente dedicate fenomenului.

8 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *