Impresii BizCamp 4

Si s-a mai dus inca o editie BizCamp. Putin cam restransa, din privinta numarului de participanti dar feedback-ul final al studentiilor a fost unul pozitiv.

Prima zi a inceput cu 2 conferinte: dedicate  succesului, muncii creativitatii si istoriei personale. La prima conferinta, Alina Constantinescu, ne-a vorbit despre frica si “amantul risipitor” care este transpus de social media. Find Out, Check Out si Work Out sunt cateva strategii folosite de ea, in social media.

Ce este “Amantul risipitor”? Este Amantul 2.0 dupa cum spunea Alina, care iti risipeste timp, energie si atentie dar te transpune in mijlocul actiunii. Iti creeaza nevoi si dorinte pe care nu le-ai mai intalnit inainte si te forteaza sa-ti depasesti limitele. Iar….. restul e istorie. Prezentarea o puteti viziona si aici.

A urmat apoi Mihail Musat (fondator Lume Buna), unul dintre cei mai apreciati oamenii din domeniul training-ul care ne-a definit succesul in modul lui propriu, prin 3 povesti intamplate dealungul studentiei. Am aflat ca primul job interview din viata lui a fost pentru un post de receptioner intr-o multinationala, ca nu trebuie sa ne fie frica de outcome-ul unui lucrul si sa credem in lucrurile pe care le facem.

Conferinta s-a incheiat cu o prezentare despre succes si ce inseamna succesul, tinuta de Carmen Dumitrache de la Accenture.

In primul rand succesul se evalueaza la nivel de persoana si la nivel de comunitate si trebuie sa fie durabil. Apoi, succesul implica cele trei cuvinte definite in tema conferintei: Munca -> data de invatare si experienta, Creativitatea -> definita prin “thinking outside the box”, eficienta si productivitate si nu in ultimul rand Pasiune -> care inseamna cariera si timp liber, lucruri definite prin investitie, bucurie, distractie, cost si ROI.

In cel de-al doilea panel al zilei, “Your personal History is a powerful weapon”, Diana Rosetka, Bogdan Ioachim, Gabriela Balanescu si Marcel Iures ne-au explicat ca experiente sunt cele care fac diferenta in istoria ta personala. Apropierea de oameni, comunicarea permanenta cu ei si cu anumite comunitati si dorinta oamenilor de a se dezvolta sunt lucrurile cele mai importante. Bani? Masini? Case? Asta numai conteaza, pentru ca in viziunea lui Marcel Iures: “Cea mai mare fictiune sunt banii”.

Ultima oprire din prima zi a fost la workshopul Coca Cola, unde am primit eterna intrebare: “Care este diferenta dintre un brand si o marca?” Voi stiti asta? Janina Radulescu i-a antrenat pe cei din sala sa raspunda la aceasta intrebare si a scos foarte mult in evidenta spiritul Coca Cola in Romania. Cu ocazia asta am revazut campanii care mi-au placut -campania dedicata Cupei Mondiale, spoturile de craciun din 2006 | 2008 | 2009 , 2 campanii tari de la Sprite – “Spune pe bune” si campania cu “Premii Uriase/Mari” iar ca o avanpremiera, ne-a fost arata spotul campaniei de Craciun de anul acesta “Shake up Christmas” care circula in online de pe la inceputul lunii iar pe TV din aceasta saptamana.

Iar in caz ca nu stiati, Coca Cola implineste in 2011, 20 de ani de cand a intrat pe piata romaneasca.

In cea de-a doua zi, temele conferintelor s-au axat mai mult pe dezvoltarea personala si pe cateva moduri de a te descurca in cariera, prezentarile din cele 2 paneluri fiind destul de interesante.

In primul, Ana Matei si Bogdan Grigore ne-au vorbit despre cat de importanta este scrisoarea de intentie, cat de importanta este intocmirea acesteia, cum retelele sociale te ajuta in creearea unui background pentru ati putea gasi un job, ce lucruri trebuie sa respecti si cum sa te prezinti in fata unui angajator. Am invatat ce inseamna USP – adica unique selling proposition, o oferta comerciala de nerefuzat. Ceva dashing in CV-ul sau scrisoarea ta de intentie. Ceva care sa-l faca pe angajator sa spuna “Da, tu esti persoana pe care o cautam!”. Prezentarea Anei Matei o poti gasi aici.

A urmat apoi panelul 2, din care m-a interesat in special prezentarea lui Adrian Soare, care s-a folosit de tehnicile lui specifice si discursul motivant. Visele, pasiunea si motivatia au fost subiectele abordate in prezentarea sa captivanta, din care trebuia sa intelegi 4 reguli si sa-ti pui la final 3 intrebari:

– “O dorinta arzatoare este startul oricarei realizari remarcabile”

– “Dedica-te cu toata fiinta ta!”

– “Nu te lasa descurajat de pesimisti”

– “Gaseste ceva pentru care merita sa lupti in viata.”

Iar intrebarile pe care trebuia sa ti le pui la final au fost:

– “Am trait cu adevarat?”

– “Am iubit cu adevarat?”

– “Am contat cu ceva in aceasta viata?”

Sounds fair to me? Voi ce ziceti? Va motiveaza lucrurile acestea. Va fac sa va ganditi sa luptati pentru lucrurile voastre? Pentru visele in care credeti. Pentru dezvoltarea voastra personala? Pe mine, da.

Cam asa s-au terminat pentru mine prezentarile. Un mic boom la inceput si un mare bang la final, cand am ramas cu ideile acelea in minte. Thinking mode.

Poze de la eveniment gasiti aici.

10 years ago

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *