10 lei

Ce poți face cu 10 lei în buzunar?  Sau mai bine zis, poți face ceva cu doar 10 lei în buzunar?

Analizând situația asta am ajuns la concluzia că poți. Adică 10 covrigi=10 lei, un snackbox plus încă ceva acolo tot la 10 lei te duc, shaorma variază între 5-15 lei. Clar dacă aterizezi în Kulturhaus bei vreo 3 beri și cred că mai sunt lucruri care le poți face cu 10 lei.

Dar trecând în sfera de marketare a unui produs, acei 10 lei sunt prețioși pentru oricine. Și ca exemple iau 2 lucruri de altfel banale și posibil pe gustul fiecăruia. Hainele și dulciurile.

În drumul spre birou două din chestiile astea mă asaltează când am nevoie de o pauză de masă. Am într-o parte o tonetă bine instalată și îngrijită care vinde Kurtos și pe de altă parte vânzătoarele ambulante care îmi poluează timpanele cu: “X,Y,Z avem. 6 la 10 lei”.

Ideea e că pe lângă un produs de care să zicem că ai nevoie, îți mai trebuie și o strategie bine definită ca să poți vinde ceva. Bun, te găsești în diferite piețe, intersecții sau zone de interes global/comercial. Ce te face pe tine ca vânzător să rămâi acolo în frig, ploaie su căldură excesivă să-ți vinzi produsele? Ce motivație ai să te trezești în fiecare zi și să faci asta?

În mod sigur că nici una. Hai să zicem că scoți câteva zeci de lei pe zi din asta dar pe viitor ce faci? Sigur că se vor găsi oameni care să-ți cumpere produsele, dar până când?

În condițiile de față ce aș alege eu dintre mâncare versus celelalte? Băi în mod sigur aleg un kurtos bun și cald care să meargă perfect cu ce-mi dictează stomacul. Sau cum zice microeconomia, mai bine satisfac cererea dintr-un bun cu banii respectivi, decât să cumpăr mai mult dintr-un alt produs cu aceeiași bani și să-mi iau o țeapă de zile mari.

Better safe than sorry. Și da. În unele cazuri și astea sunt tehnici de marketing. Nu știu însă până unde pot merge.

11 years ago

2 Comments

  1. Citind articolul tau chiar ma gandeam sa scriu ceva similar: ce poti face cu 2,5 Euro in Berlin? 😀
    – de la metrou iti poti lua un Ditsch – un fel de minipizza cu putin salam pe ea (cam ca porcariile de la fornetti)
    – de la supermarket: ingrediente cat sa-ti faci ditai salata: ardei, rosii, salata, ceapa, ridichii, castravete
    – in cluburi, haha, in cel mai bun caz o bere mica.

    1. Ideea mea era strict legata de marketing si consumerism. Strategii, metode de promovare a produsului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *