Coliziune

Știți cum este să te afli în fața a două spot-uri și să fii pus să recunoști diferențele și similaritățile dintre ele? Mai ales dacă ambele sunt din aceeași industrie. Greu, nu? Chiar deloc.

Avem în primă instanță un spot creat de WK Portland pentru Chrysler, rulat în pauza din ziua Superbowlului și care mie îmi place foarte mult. Compoziția, ideea de a aduce emoția înaintea beneficiului cumpărării unei mașini și un soundtrack care intensifică ideea spot-ului fac din “Imported from Detroit” una din campaniile care pot vinde doar prin emoție.

[youtube SKL254Y_jtc]

Pe de altă parte vin oamenii de la Audi, cu un spot de promovare pentru noul Audi A6. Ok. Îmi place că spun o poveste, induc ceva posibilului client. Introduc beneficiile mașinii ceea ce este un lucru bun dar singurul lucru care mă enervează la culme este că s-au folosit de o variantă remixată a “Lose Yourself” care se aude și în spot-ul “Imported from Detroit”. Până aici. Încă nu știu ce agenție a făcut spot-ul pentru Audi și ce au avut în cap oamenii de la creație când au lucrat pe brief-ul acesta.

[youtube ds6iaBIPmhE]

Ok, și ce înseamna asta? Păi înseamnă că avem două spot-uri asemănătoare și unul din ele copiat după celălalt. Sincer nu-mi place abordarea asta globală având în vedere că în Europa și în State chiar se fac lucruri mișto și ingenioase.  Și chiar nu înțeleg de ce atât de multe campanii sunt copiate.

Bine, acum aștept reacția celor de la Audi în urma încercării label-ului de a intenta proces pentru încălcarea drepturilor de autor.

Voi? Sunteți de acord cu această coliziune între 2 giganți din lumea auto. Sau poate în urma acestei situații brandurile vor avea de câștigat din vânzări si expunere?

Decizii, decizii.

8 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *