Aplicatii de Facebook

Să zicem că mai nou toată lumea spune că aplicațiile de Facebook are “za shit”  în materie de marketing. Pentru România, chestia asta pare un pic cam ciudată având în vedere că masa critică de utilizatori români ai Facebook-ului își petrec câteva ore zilnic jucându-se sau trimițând zeci de invitații prietenilor, enervante deseori, prin care ești rugat să ajuți cu “x lucruri” sau să îți crești si tu plantația bananieră pe farmville pentru că așa-i cool.

Totuși Facebook-ul este mai mult decât aplicațiile astea pline de cereri stupide și motiv de spam. Este partea aceea de digital din advertising, care îi face pe oameni să simtă că nu-și pierd timpul aiurea pe rețelele sociale și că efectiv în aplicația aceea se întâmplă ceva amuzant.

Fiindcă am o mare pasiune pentru sfera digitală, mă lovesc mai mereu de tot felul de aplicații care de care mai ingenioase, desemnate să sprijine o campanie de ATL sau BTL, sau unele cazuri aplicațiile de facebook fac parte din campania pe digital pe care clientul o cere.  În ultima vreme m-au atras doar câteva aplicații cu care am trăit diverse experiențe digitale.

Printre ele se numără: Tile yourself (KLM), unde pur și simplu mi s-a părut ingenioasa ideea de ați crea un portret virtual, pe care mai apoi il poți vedea pe unul din avioanele companiei; Cluj The Movie, aplicație dezvoltată de Metromind pentru TIFF 2011, aici m-a atras design-ul minimalist și fără culori prea stridente; Pirații din Caraibe, aplicație dezvoltată de Republika pentru promovarea ultimei părți din această serie (un fel de Naval Wars de pe vremea răposatului Windows 98) și Brands & Friends (dezvoltată tot de Republika pentru IQAds).

Bine, ideea este că nu mi-au plăcut doar pentru simplul fapt că sunt niște aplicații de facebook. Fiecare din ele a avut o experiență unică și diferită de oferit. Totuși este bine, că oamenii din agenții au învățat cum stă treaba în afară cu aplicațiile de Facebook și încet dar sigur încept să le implementeze și la noi.

Va mai dura ceva timp până o campanie se va desfășura exclusiv printr-o aplicație integrată în Facebook, dar cred că atunci când se va ivi ocazia oamenii să fie deschiși la nou și să încerce să nu spameze cu aplicația ci să viralizeze.

Știu că sună puțin cam ciudat dar sper să fie posibil.

11 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *