Efix-ul contrastelor

Anul trecut până să văd viralul cu injectoarele, habar nu aveam că Odyssey Communication se ocupau de contul Rompetrol. Știu că nu-i ușor să faci parte din echipa de creația a unui cont mare dintr-o agenție dar când ai un client dintr-o industrie care produce zeci de milioane pe an din exploatarea petrolului trebuie să ai grijă ce comunici și cum comunici.

Ok. Toamna trecută mi-a plăcut modul în care Odyssey a comunicat produsul clientului prin “Concert la injectoare”. Aveai pur și simplu un clip de vreo trei minute în care râsul era garantat. Să înțelegi mesajul nu era dificil. Probabil clientul și-a crescut prin acea campanie rata șoferilor care veneau să-și umple rezervoarele. Nu cred că există cineva interesat câtuși de puțin de advertising, virale și online care să nu fi văzut clipul. Sper.

Acum circulă de vreo săptămână, pe youtube și pe bloguri clipul de mai jos. O altă încercare de-a agenției de a comunica produsul clientului într-un mod puțin mai altfel. Poate mi se pare mie ciudat, dar senzația pe care o am e că spot-urile astea două sunt într-un contrast diferit. Și când zic diferit, mă refer la ceva care nu are deloc legătură cu cred eu că înseamnă produsul respectiv. Înțeleg că e un spot din care reiese că daca alimentezi de la Rompetrol ai șansa să câștigi diferite premii (care au o legătură cu mașinile) dar nu înțeleg de ce s-a mers pe ideea de a arăta contrastul acela dintre tehnologie și trecut.

Nu știu vouă, dar mie nu-mi place reclama asta și nu mi se pare mult mai slabă decât “Concert la injectoare”. Nu cred pur și simplu că o căruță cu GPS și senzori de parcare ar putea avea succes. Da, este un scenariu SF dar nu văd acest clip viral oricât de mult buzz s-ar face în jurul lui.

Am mai zis asta și țin să o repet: Îmi place la nebunie mediul digital și folosirea tuturor mijloacelor posibile pentru o campanie, dar în acest moment “E fix de la un cal putere în sus” nu are potențial viral. Știu că se poate mult mai mult pe digital și asta o văd în fiecare zi de la oamenii din agențiile interactive și campaniile pe care le fac. Putem. Important este să facem asta cum trebuie.

11 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *