Cu ce ne mai ademenește Twitter

Aproape acum o săptămână, veneam spre casă de la Blue Blood, din mansarda Friends și verificându-mi twitter-ul în metrou văd nu știu ce vâlvă despre noul twitter? Păi cum așa, nu ne-am upgradat twitter-ul la new twitter acum câteva luni? Alte schimbări care nu aduc nimic?

Așa credeam și eu la început până când a doua zi, am primit și eu upgrade-ul la noul twitter partea a doua. Cert este că îmi place, chiar dacă eu folosesc mult tweetdeck-ul și în chrome și în telefon. Interfața de web o mai folosesc din când în când ca să pot vedea de la cine am primit un follow ori cine s-a supărat atât de rău încât să-mi dea unfollow.

Interfața nouă, mi se pare  faină și utilă pentru dependenții de browser, cum sunt și eu. Modificările pe care le-au făcut la design asigură un flow bun al platformei și îi oferă utilizatorului acea user experience de care are nevoie cu adevărat.

Schimbările nu sunt excepționale, Makavelis zicea că twitter-ul a devenit o copie la scară mai mică a facebook-ului dar pentru ce are nevoie un utilizator obișnuit cu twitter-ul de web e suficient. Ce schimbări s-au făcut?

În primul rând, interfața a fost spartă pe două coloane și centrată, ca fiecare utilizator indiferent de dimensiunea ecranului pe care îl folosește să vizualize informația din primele secunde ale intrării pe site. În header utilizatorul are acces la toate opțiunile pe care platforma i le oferă de la Home (meniul principal), continuând cu Connect și #Discover.

La Connect poți vedea Interactions (upgrade-ul de la tab-ul activity din vechea interfață unde vezi cine ți-a dat follow, ce persoane te-au menționat sau poți vedea care din urmăritorii tăi ți-a dat un RT la unul din tweet-urile tale) și tab-ul Mentions unde poți vedea ce persoane te-au menționat.

La #Discover vine partea frumoasă pe care ce-i de la Twitter au implementat-o în ultima perioadă. Au dat drumul la Stories (un fel de lista a tuturor subiectelor la modă în ziua/săptămâna respectivă), au integrat tab-ul Activity unde vezi ce au făcut oamenii din lista ta în ultimele zile (pe cine au urmărit, x i-a dat un RT lui y) plus opțiunea de who to follow (prezent[ pe aproape toate paginile) cât și opțiunile de Find friends și Browse categories.

Pe lânga acestea, logo-ul platformei stă înfipt în centrul header-ului, urmat de caseta de căutare, un icon cu imaginea unei persoane (unde găsești Direct messages și alte opțiuni folositoare din Twitter) și butonul de compose tweet.

Partea interesantă e că schimbarea aceasta bruscă este dată și de introducerea paginilor pentru companii (un header puțin mai mare, câteva schimbări în modul de afișare), dar în mare parte pagina unui brand nu diferă foarte mult de cea a unui utilizator obișnuit.

Marea întrebare care se pune e dacă oamenii de la Twitter au găsit soluția optimă pentru a monetiza platforma, în afara opțiunii de promoted tweets care nu cred că aduce un venit foarte mare dar poate că acum cu introducerea paginilor de brand se va face ceva în privința asta. Plus că în aceeași seară  mi s-a updatat instant și tweetdeck-ul de chrome, având în vedere că undeva în vară Twitter a cumpărat Tweetdeck (pe care îl folosesc încontinuu și mă bucur că a căzut varianta de AIR) și acum au implementat cam aceleași opțiuni și în Tweetdeck. Un pas mic pentru social media și sper că va fi un pas mare în online. Și totul e albastru și minimalist așa cum îmi place mie.

Să nu uit că utilizatori de smartphone au primit și ei upgrade-ul la twitter 3.0, iar aplicația pentru Android poate fi downloadată de aici. Și după cum spune video-ul de mai jos “Twitter is yours to discover”.

 [nggallery id=12]

9 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *