Agenție, vreau să văd că trăiești

Da, chiar vreau să văd treaba asta. Am văzut pe tot parcursul acestui an că multe agenții de la noi au creat tot felul de campanii, care mai de care. Unele le-am apreciat, altele nu, cert este că mulți oameni au ieșit în față prin ceva. Poate unii au fost impulsionați de modul cum McCann și-a jucat cărțile cu campania American Rom sau poate că nu.

Poate că și-au dorit ca în 2011 să obțină mult mai mult decât în anii precedenți, să își mărească echipa de creație, să câștige un cont mai mare s-au pur și simplu la final de an să tragă linie și să vadă că totul a mers bine. Unele agenții au câștigat clienți,  altele au pierdut la modul serios clienții, dar unul dintre cele mai importante aspecte este că și-au făcut loc în piață în ultima jumătate a anului 6 agenții noi, în condițiile în care bugetele oficial specificate nu sunt atât de mari pe cât s-ar aștepta unii.

Da, au fost create 6 agenții, dar puține dintre ele și-au arătat colții și au demonstrat că fac ceva veridic. Până la urmă muncești, dar poate eu, clientul care își caută o agenție nouă sau încearcă să închege anumite legături trebuie să vadă ceva palpabil. Un spot, un print, o campanie cu bloggeri, orice. Altfel, nu contest că nu se muncește dar dacă nu aud de roadele muncii tale și rămâi în underground cum crezi tu ca agenție că viitorii tăi angajați sau potențialii clienți o să ajungă la tine? Am și câteva exemple, bear with me.

Spada. Îi găsiți și aici și pentru oamenii interesați de social media ar trebui să le citiți fiecare articol de pe blog. Fac campanii în social media și community management. Au clienți interesanți și se șușotește prin online că își plătesc campaniile la timp. Și sunt cam singurii despre care am auzit că au făcut ceva concret anul acesta. Da, e agenția lui Andrei Roșca.

Three. Agenția lui Andrei Tripșa și Andrei Borțun. Formată la puțin timp după încheierea Școlii ADC din primăvara acestui an. Într-un interviu Andrei Tripșa zicea că au clienți, se muncește și rezultatele se vor vedea în curând. Acum mă întreb ce înseamnă “curândul” acesta. Ok, pornirea e grea dar totuși cred că sunt oameni care vor să vadă rezultate și singurul lucru pe care l-am văzut făcut de ei este printul acesta de prin iulie. Din surse sigure știu că muncesc din greu, dar totuși unde le sunt rezultatele? Unde îi pot contacta? Nicăieri momentan. Din ce am descoperit până acum nu au online vreun site de prezentare și nici o pagină de contact. Parcă lansaseră la un moment dat o pagină de facebook, dar s-a închis după vreo zi. Întrebare, întrebătoare. Eu unde dau de ei dacă vreau să-i contactez?

Small Army.  Agenția de social media, training consultanță și media buying. Motto-ul lor  este “it takes a small army to figure out social media”. Sigur dacă intrați pe site o să vă doară ochii de la intro. Ce fac ei? Practic lucrurile menționate mai sus. Teoretic sunt de 6 luni pe piață și n-am auzit deloc vorbindu-se despre ei. Pe site-ul lor am văzut că încă sunt în căutare de buzz-builderi (nu am idee ce înseamnă asta). Cert este că nu văd rezultatele. Poate ne lămurește Răzvan Exarhu de asta.

The Cell. O agenție, de fapt creative lab așa cum o numește Teodor Cucu, care și-a făcut loc prin lumea asta a publicității prin noiembrie. Din ce-am văzut până acum clienții merg, campaniile vin și se face treabă. Și postările curg pe blog. Eu zic că sunt de urmărit.

Bakers Digital Communication. Agenție de digital din cadrul grupului V+O communication. Încă n-am văzut nimic interesant de la ei dar sunt de o lună pe piață. Abia aștept să vă ce campanii fac și cum sunt gestionate.

Xplain. Grecii probabil au venit cu planuri mari și bugete la fel de mari. Cum gestionează mai multe conturi de social media din rețeaua Pepsico sunt foarte curios ce o să facă pe piața românească. Până atunci, dați-le pace că sunt noi în publicitatea românească.

Până la următoare întâlnire cu advertising și online chiar vrea să văd că trăiți. Că vă comunicați mesajul în industria asta în plină dezvoltare, că faceți campanii mișto și că ieșiți în față. Știu că nu e ușor dar totuși sunt oameni care vor să vadă ceva de la voi și e păcat să nu le arăți rodul muncii voastre.

 

 

 

9 years ago

2 Comments

  1. In vest firmele rezista pentru ca au invatat sa lucreze impreuna. La noi fiecare tiriplici care a facut 2 campanii la negru si-a facut agentie de publicitate visand la raurile de bani care vor curge.

    33,5% inseamna actionar majoritar in lumile civilizate.

    1. Și la noi sunt firme care rezista deși au puțin timp pe piață. Pe mine mă interesează să văd lucruri efectiv. Nu contest faptul că lucrează dar pur și simplu vreau să vă ceea ce au făcut . Până la urmă trebuie să ai și dovezi în spate dacă vrei rezultate pe termen lung și clienți care să-ți bată la ușă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *