Pur și simplu observă. Apoi implementează

Stăteam de dimineață și mă uitam la un clip dintr-un seminar de la Cannes de anul acesta și am realizat că undeva în procesul de creație, noi ca oameni greșim. Și nu greșim neapărat pentru că a greșii e omenesc ci pur și simplu pentru că ne tot încurcăm în reproducere și căutăm validarea în tot ceea ce facem.

Așteptăm ca cineva să ne tragă un șut în fund și să ne zică că este totul ok. De aici și tendința de a vedea în majoritatea ideilor din publicitate chestii reciclate. Idei aduse în discuție și duse până la cap din ideea că ce a mers atunci merge și acum. Apoi ne plângem că tot ceea ce vedem în jurul nostru în materie de publicitate nu e original și îi lipsește acel “magic touch” pentru a face vâlvă.

Greșim pentru că uneori nu avem puterea să punem o pauză și doar să observăm lucrurile. Apoi să luam toată informația acumulată, să o punem pe toată cap la cap și să implementăm un proiect fain sau o campanie excepțională. Toate astea le-am prin în 6 minute și ceva cât am ascultat-o pe Carolyn Everson (ceva VP pe la Facebook), vorbind despre faptul că Facebook a avut o creștere imensă în cei 7-8 ani de când sunt pe piață și asta s-a întâmplat pentru au avut grijă să asculte.

Au avut încredere să meargă pe comunicarea “1 to many” și să pună consumatorul în centrul acestei ecuații numite marketing. Un exemplu pe care l-am reținut e Zynga și jocurile pe care această firmă le face pentru Facebook despre care spunea că în fiecare lună 250 de milioane de oameni interacționează cu jocurile de pe această platformă ceea ce înseamnă mai mult decât vânzările totale de PS3, Xbox sau Wii de până acum din lume. Sau cum Cityville a ajuns în 43 de zile la 100 de milioane de utilizatori, produs cu mult mai puțini bani decât Halo 3, unul din jocurile blockbuster ale industriei.

Pur și simplu au construit totul în jurul oamenilor și al dorinței acestora de a share-ui lucruri cu ceilalți. Știți că Facebook e site-ul numărul 1 în lumea când vine vorbă de share-uirea fotografiilor? Cum a ajuns așa? Diferențiindu-se prin ceva ce alte site-uri de photosharing nu aveau. Tagging-ul. Cei de la Facebook au realizat tendința oamenilor de a-și schimba aproape zilnic, uneori și de câteva ori pe zi poza de la profil și i-au permis utilizatorului să se bucure de ceea ce face.

Zilnic pe această rețea de socializare sunt uploadate 100 de milioane de poze și se pun zilnic 100 de milioane de tag-uri. Ideea e simplă. Oamenii trăiesc în rețele și își construiesc aceste relații online/offline prin aceste rețele. Oamenii nu adaugă alții oameni de dragul de a crește numărul prietenilor ci din dorința generală de a comunica cu un anumit grup de oameni și de a împărți lucruri cu ei.

Adevărul este că suntem influențați de oamenii din jurul nostru în diferite moduri. Avem prieteni pe care îi întrebăm lucruri legate de mașini, pe alții îi întrebăm despre cum să ne organizăm vacanțele sau unde să, altora le cerem recomandări legate de filme sau muzică. Totul pentru că suntem atrași să dăm și să oferim informația înapoi.

Totul ține de cunoaștere. Trebuie să observăm și să implementăm. Și să înțelegem că fiecare industrie poate fi transformată dacă ne axăm pe om.

7 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *