#KobeSystem

Întotdeauna mi-au plăcut oamenii din spatele reclamelor de la Nike și ceea ce creează ei acolo. De fapt și de drept, industria sportivă este întotdeauna o mare mașinărie de marketing. Și bătălia se dă mai mereu între Adidas și Nike, urmați la ceva distanță de Puma și Reebok.

Adevărul este că cei de la Nike m-au fascinat întotdeauna prin reclamele lor simple cu “Just do it”. Și la nivel global nu sunt doar un brand ci un conglomerat foarte bine închegat și gata oricând să-și distrugă competiția. Pe lângă asta, oamenii de la Wieden+Kennedy, au știut mereu cum să atragă masele prin spot-urile lor genial realizate și printr-o strategie foarte bine pusă la punct.

Cum sediile din Portland și din New York sunt strict conectate la pulsul Ligii Nord Americane de baschet, majoritatea vânzărilor de echipament sportiv venind pe filiera – Kobe Bryant, LeBron James sau Kevin Durant, adevărați endorseri și icon-uri la nivel mondial. Dar strategia asta nu e de ieri, de azi. E veche de cel puțin 18-19 ani, din vremea lui Jordan și a liniei de sneakeri Air Jordan.

Iar ultima campanie a celor de la Nike, pur și simplu întărește ideea că Nike trăiește exclusiv din endorseri. Îi pune laolaltă pe Kobe, Kanye West, Serena Williams și Richard Branson într-un fel de reality-show, tipic american, unde oamenii vin pentru entertainment și speranța de a se autodepăși. Practic #KobeSystem, este ideea unei ideologii împărțite de oamenii care vor să învețe ceva de la viață și Kobe este mentorul lor suprem.

7 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *