Opel versus copywriting

Zilele trecute, în pauzele de la birou discutam despre reclame. Nu știu cum s-a ajuns să discutăm de reclame la mașini și a intrat în discuție un spot despre Opel. De fapt, un spot despre Opel Astra GTC.

Nu știu de cât timp rulează pe TV, dar după discuție am fost curios să văd spot-ul și să mă întreb cine a fost omul care a aprobat spot-ul. No offence, Opel a fost dintotdeauna o mașină faină, dar eu m-aș trânti pe jos de râs dacă n-aș știi că e doar un spot publicitar.

Nu zic că nu este ok conceput, dar totuși copy-ul din final, “noua jucărie a bărbatului” mi se pare destul de prost plasat pentru o marcă auto. Lăsând la o parte conotațiile sexuale, nu aș putea să aduc vreodată în calcul că o mașină poate fi o jucărie. În plus, bărbații nu au nevoie de jucării. Adică oamenii în toată firea au alte preocupări mai importante decât joacă.

Ok, îi înțeleg pe acei oameni care își fac o întreagă colecție de modele în miniatură de automobile sau își cumpără  un set de Lego Technich. Asta pentru ei nu mai este demult o joacă. Ei sunt colecționari și n-ai să vezi pe un om în toată firea, să aibă o vitrină plină de miniaturi și să-ți zică: “Astea sunt jucăriile mele”.

Mie cel puțin mi se pare cam forțat copy-ul spot-ului și nu prea își are locul acolo. Păcăt că nu știu ce agenție a fost în spatele spot-ului și a campaniei.

Întrebarea de final. Câți dintre voi v-ați gândit la altceva decât la termenul propriu al cuvântului “jucărie“?

10 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *