Concluzii după Social Media Summit București

Sincer, dacă aș vrea să vă fac o analiză completă a ceea ce s-a întâmplat la Social Media Summit București nici nu aș știi cu ce să încep mai întâi. Au fost multe prezentări care mi-au dat de gândit anumite lucruri, alte prezentări care m-au dezamăgit total și unele care spuneau lucruri auzite și cu alte ocazii.

În lumea asta, ca om de comunicare trebuie să fii în permanență în contact cu noutățile din industrie pentru că riști să rămâi cu un pas în urmă și să nu reușești să progresezi sau dacă faci astă progresul să se desfășoare atât de lent încât la un moment dat să ajungi să ieși cu totul din peisaj.

Până la urmă, pentru mine și dezvoltarea mea în acest mediu tind să cred că am asimilat din fiecare prezentare importantă câte ceva. Poate să și trag un semnal de alarmă asupra direcției în care merg. De la Vlad Petreanu am reținut că producătorul de conținut trebuie să fie lăsat să-și producă propriul conținut pentru publicul său relevant deoarece ele este singurul care poate să integreze conținutul unic în acest univers. Și mi-au plăcut paralelele sale întrege clasicii pictori din Renaștere și blogosfera de astăzi. Și că detaliile practice fac diferența.

Din prezentarea Gabrielei Lungu am reținut că în cazul unui brand să ai un minim de canale de comunicare în social media este un gest de bun șimt pentru a te pregăti pentru o eventuală criză iar de la Marius Tudosiei am rămas cu ideea că social media te poate ajuta să iei decizii pentru business-ul tău sau pentru brandul tău.

De la Alexandru Negrea citesc multe chestii despre facebook și bloguri, uneori încerc să le pun în practică cât pot de mult, dar din prezentarea lui am cel mai important lucru și pentru un brand dar și pentru bloggeri: dacă vrei rezultate, trebuie să investești într-un plan editorial bine pus la punct.

Și acum ajung la prezentarea care m-a făcut să-mi pun câteva serioase despre ce fac și încotro mă îndrept în social media și online. E prezentarea susținută de Mugur Pătrașcu, despre Profesionalizarea mediei sociale. Și care by far mi s-a părut cea mai bună prezentare de la Social Media Summit București.

Din prezentarea susținută de Mugur am reținut că la fel ca în viața offline trebuie să-ți păstrezi prietenii aproape.  Adică în cazul acestă să ne alegem brandurile cu care ne asociem, brandurile care ne plac și care ne dau o anumită originalitate.

Trebuie să ne diferențiem cumva și nu toți ca bloggeri trebuie să testăm telefoane, să facem campanii la bere sau să luam mașini în test drive. (După vorbele lui Mugur). Apoi, pentru a conlucra eficient cu aceste branduri trebuie să înțelegem ceea ce se numește brand communication și să muncim în plus pentru ceea ce vrem (work the extra mile). Am mai reținut că nu trebuie să facem totul în același mod și nicidecum să facem absolut totul (da, poate ne dăm cu părerea despre orice dar nu suntem buni la toate). Fă lucrurile ca la carte, exprimă pasiunile pe care le ai și aruncă cu provocări  în direcția celor cu care lucrezi. Prezentarea lui Mugur o puteți găsi aici.

Ce am eu de reținut și implementat din toate lucrurile auzite și prezentate la Social Media Summit? Că dacă vreau să fac ceva (vreodată) cu pasiunea asta nebună de a scrie este necesar să învăț să fac chestii:

1. Să am un plan editorial coerent și bine pus la punct.

2. Să produc conținut relevant pentru publicul meu pe baza planului editorial.

3. Să mă diferențiez și să muncesc mai mult (work the extra mile).

4. Să învăț brand communication.

5. Să îmi conturez lista cu brandurile care îmi plac/apreciez și cu care aș vrea să lucrez în viitor și să îmi exprim pasiunile.

6. Să mă specializez pe ceea ce știu să fac. Vreau să știu să fac lucruri pe care să le fac bine până la capăt. Nu să fac 1000 de lucruri și să le fac prost.

7. Să nu uit să fiu om și să nu uit de unde am plecat. The end.

Mai multe articole pertinent scrise găsiți la Alina Constantinescu, Carmen Albișteanu, Adrian Ciubotaru, Diana Oancea și prezentarea Bogdanei pe care eu am ratat-o.

Mulțumesc celor de la Revista Biz pentru invitația primită la eveniment și sper că o să prind o altă ediție Social Media Summit în București pentru că actuala nu m-a dezamăgit.

7 years ago

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *