Typography și Star Wars

Typography este o artă neînțeleasă. De fapt este o artă și o obsesie pentru fiecare designer care se lovește în compoziții de fonturi. Este artă pentru că te lasă să transpui din limba vorbită într-un vizual mesajul pe care vrei să-l transmiți chiar dacă ilustrația nu ți-a dat vreun indiciu de ce ar putea însemna întreaga compoziție.

Ce legătură are typography-ul cu Star Wars? În teorie, mai nimic. În practică poți pune bazele unei frumoase campanii sociale așa cum au făcut oamenii de la H-57.

Practic designerii din H-57 au ales 3 personaje din saga Star Wars și le-au transpus folosindu-se de diferite elemente din typhography.

Cele 3 postere create au fost promovate prin întreaga lume de fanii Star Wars și de Lucas Film, fiind apoi puse la vânzare pe Ebay, toate fondurile mergând către fundația Make-A-Wish din Italia.

Partea cea mai faină a campaniei și care mi-a plăcut mie în mod special a fost expoziția din Milano unde s-au mai vândut alte 33 de postere (ediție limitată și printate pe pânză). Și o altă chestie care mi-a plăcut a fost buzz-ul din jurul campaniei, care probabil nu ar fi fost posibil fară oamenii de la LucasFilm și fanii acestui film.

Lăsând la o parte succesul campaniei și ideea din spatele ei, posterele luate per ansamblu sunt faine. Simple și curate, având în vedere fonturile folosite în compoziție. Și chiar dacă nu e o campanie care să meargă la un festival și să se întoarcă cu rucsacul plin de premii e o campanie pe care eu personal aș da-o ca exemplu atunci când vorbești de combinația dintre lucrurile care îți plac și muncă.

9 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *