De ieri, de azi – Campania câștigătoare la Effie awards 2012

Luni seara, la Gala Effie Awards 2012, desfășurată în interiorul Ateneului Român, elita industriei de marketing și comunicare din România, i-a desemnat pe cei de la Grafitti BBDO, câștigătorii serii.

Campania făcută pentru Pepsi, “Today. The same as yesterday” sau pe românește “De ieri, de azi” le-a adus oamenilor de la Graffiti un Gold Effie la categoria băuturilor non-alcoolice și un Grand Effie. Pe lângă cele două Effie-uri, au mai fost premiați și cu 4 Silver Effie și 2 Bronze Effie, fiind, cu un total de 8 premii agenția cu cele mai multe premii câștigate.

Pe rând au fost urmați de Leo Burnett&Target (1 Silver Effie și 5 Bronze Effie) și McCann Erickson care primit un Gold Effie și un Bronze Effie pentru campania “Romanians are smart” pentru brandul Rom Autentic și 2 Bronze Effie cu campania “Maximia”, făcută pentru Vodafone.

Din totalul de 41 de trofee decernate (6 Gold, 15 Silver, 20 Bronze), celelalte Gold Effie au fost atribuite către Ogilvy&Mather România pentru campania “Garajul lui Smiley” concepută pentru brandul Cosmote, Papaya Advertising – “Time to listen“, tot pentru Cosmote, CAP Advertising – “ING Bank. For Grown-ups” pentru ING și Sister&Co – “Achieving Leadership”, pentru brandul Bucegi.

Alte agenții premiate la Effie Awards: Cohn&Jansen JWT – “The Chase”,  Publicis – “Fruits Love Granini”, Arsenoaiei&Mătășel – “Change the city with creativity” și 23 Communication Ideas – “A beer in a thousand”. Mai multe detalii despre Effie Awards, lista cu toate agențiile și campaniile premiate o puteți găsi într-un articol scris de mine pe AdHugger.

Effie-urile văzute prin ochii mei.

E primul an în care ajung acolo și pot spune că mi-a plăcut atmosfera de la gală. Desigur, când ești pentru prima dată printre oamenii din industria de comunicare, e puțin cam ciudat. Vezi oameni pe care nu-i cunoști, vezi alți oameni pe care nu-i cunoști vorbind cu oameni pe care îi cunoști și evident vezi oameni pe care îi cunoști cu care nu prea ai cum să schimbi o vorbă pentru că ori se întâmplă să-ți sară din peisaj sau să se formeze în jurul lor un cerc restrâns în care nu prea ai cum să te bagi pentru că e ciudat să nu cunoști mai mult de jumătate din oamenii de acolo.

Mie îmi pare bine că a câștigat Pepsi cu campania “De ieri, de azi”. Recunosc că nu sunt fan Pepsi (în mare parte pentru conținutul excesiv de zahăr, doza neoprită de acid din interiorul sticlei și mirosul ușor amărui dacă sucul ține mai mult de două zile), dar personal campania mi-a placut foarte mult.

În primul rând pentru că au adus feeling-ul Vintage de pe vremea alor mei, când nu găseai Coca-Cola și românii erau învățați cu Pepsi și cu niște sticle faine. Apoi mi-a plăcut mesajul. Adică de ce să nu știe și puștiul născut după ’89 că băutura preferată a părinților lui era Pepsi și cu foarte mult noroc și multe cunoștinte puteai aduce Cola în țară. De ce să nu le aducem oamenilor trecuți de 30+ nostalgia primului strop de Pepsi băut și le arătăm și tinerilor ce mișto era atunci Pepsi.

Spre surprinderea multora, nu mi-a plăcut “Romanians are smart” la fel de mult cum mi-a plăcut “American Rom”. Am simțit că McCann nu venit cu ceva nou în peisaj ci a adaptat și schimbat chestii pentru ca toată campania să meargă. Nu zică că nu a fost eficientă dar nu am fost la fel de ușor de impresionat de data aceasta.

Printre alte campanii care mi-au plăcut au fost: “Back to School” de la The Geeks, “Ursus Evolution” de la Publicis și “Change the city with creativity“.

Per total văd că advertising-ul din .Ro se dezvoltă înspre bine, chiar dacă bugetele sunt mici sau se taie din ele. Totuși speram la Effie să văd mai multe campanii premiate cu Gold, un fapt care mă face să cred că toată creativitatea asta de care depindem mai poate fi exploatată. Mult mai mult.

Sincer, mă bucur că am ajuns la Effie-uri, nu numai din pricina pasiunii mele obsesive pentru advertising dar și pentru simplul fapt că voiam să fiu acolo. Să vă cine, ce, campanii face, ce clienți ies în evidență, despre ce agenții se mai vorbește și evident pentru premii.

Mai vreau să ajung și în anul viitor. Chiar mi-a plăcut cum au decurs lucrurile anul acesta.

8 years ago

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *