La Run am văzut ce trimitem la Cannes Lions

Luni seara, într-o atmosferă destul de relaxantă am mers la RUN Project, la IAA House să văd care, cine, cum, când și mai precis unde; adică ce agenții românești au înscris lucrări la Cannes Lions 2012.

Dacă încă nu știți, agențiile românești au înscris anul acesta la Cannes Lions 110 lucrări în 12 categorii, cele mai multe dintre înscrieri fiind la Media Lions (16) și la Radio Lions (19). Acum, festivalul de la Cannes bate intens la poartă (mai sunt 4 zile până începe) și sunt sigur că agențiile care și-au înscris creațiile speră la ceva premii.

Anul trecut, McCann Erickson cu “American Rom” au fost deschizători de drumuri la premiile mari de la Cannes pentru advertising-ul românesc. Acum au revenit cu campania “Românii sunt deștepți” și trag după ei și alte agenții. În principal agenții de advertising, dar avem și înscrieri de la agenții de interactive, media și PR.

GMP Advertising au venit cu una dintre cele mai mișto campanii românești făcute pentru un brand de bere. După “Fotbal Adevărat”, o campanie pe care am privit-o cu puțină suspiciune, GMP, Green Pixel și Timișoreana ne-au dus pe “Drumul Mingii“. Și au continuat cu “The History Book“, o serie de 3 print-uri special create pentru promovarea canalelor HD de la Romtelecom. Cum Graffiti BBDO au fost marii câștigători de la Effie Awards, nici ei nu puteau să lipsească de la Cannes Lions. Au înscris în competiție case study-ul pentru campania “De ieri, de azi” și câteva radio-uri făcute pentru Orbit, urmați îndeaproape de cei de la Next Advertising cu spot-ul creat anul trecut pentru Zilele Biz și celebrul spot “Gelozie” din campania “Publicitatea e în viața noastră”.

Ogilvy a mers anul acesta pe cartea Anim’est înscriind în competiție 3 dintre spot-urile create pentru campania de promovare a festivalului Anim’est, recent premiate la Golden Hammer și pe câteva spot-uri radio pentru SEAT.

Propaganda nu s-a zgârcit anul acesta și a trimis la Cannes Lions cele 4 spot-uri din campania “Împarte bucurii” făcută pentru Boromir plus viralul cu Delfinii maidanezi, clipul cu rockerii care vopsesc o cameră de cămin (pentru Duraziv) și Undercloud – prima piesă de teatru jucată pe Facebook.

Publicis Bucharest nu s-au lăsat nici ei mai prejos și au înscris în competiție o serie de print-uri pentru Varta, alte câteva printuri pentru Oral-B, print-urile din campania “Prinț și cerșetor” realizate pentru Poliția Română și print-urile din campania “Don’t Text and drive“, tot pentru Poliția Română plus activarea cu “Bocitoarele“.

Alte agenții care și-au înscris lucrări la Cannes Lions sunt: Punct Group, Saatchi&Saatchi România, Secret Service, OMD, Starcom Media Vest, Senior interactive și Three Bucharest, TVR fiind singurul client care a înscris în competiție o lucrare, iar The Practice singura agenția de PR care a înscris în competiție campania “Indestructibila” pentru clientul Varta.

La Run am văzut câtă muncă se face pentru a susține advertising-ul românesc în lume. Am văzut campanii mișto, am văzut lucruri care au vândut, am văzut și ghost-uri dar am văzut și campanii care nu m-au încântat la prima vedere și nu m-au încântat nici acum. Pentru mai multe detalii puteți să urmăriți și articolul meu de pe Adhugger.

Apropo. Run Project e organizat de oamenii de la Cannes Lions România , cei care organizează și The Alternative School of Creative Thinking. Asta în caz că nu știați.

Dacă tot suntem aici vă las cu un video de pe canalul Cannes Lions. Pentru creativi și nu numai. “Cum să câștigi un leu la Cyber”.

7 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *