Update – Live blogging – Webstock 2012

Category : Bârfe din digital · by Sep 28th, 2012

Neața de la Webstock. Pe parcursul următoarelor ore o să vă țin la curent cu ce se întâmplă la conferințele Webstock și la Gala Webstock Awards.

Nu este ce credeți. E o tastatură. Prima tastatură făcută din cutii de bere.

Tastatura Staropramen Webstock

Sesiunea 1 – Inspired to Inspire

Speakeri

  • Cristian Gog (Iluzionist)
  • Angus Slater (Vodafone)
  • Cristian Manafu (Blogger)
  • Cristian China Birta (Blogger)
  • Alex Tunaru (Blogger)
  • Unexpected Blogger (sunt curios cine este)

9.24 – Cristian Manafu ne prezinta ce înseamnă Webstock și ne prezintă partenerii de la Webstock 2012.

9.27 – Ne vorbește Cristian Gog. E iluzie sau nu?

Cristian Gog ne vorbește despre un citat și un speech de-al lui John Eccles despre supa cuantică. Se pare că noi ca oameni nu știm ce sunt lucrurile dar știm că există.

“Gândesc, deci exist” un citat celebru al lui Descartes legat de scepticismul metodologic e dat exemplu de Gog și “crede” că Vasile Manu va reuși vreodată în online.

E iluzie sau Gog ne spune pe bune că putem să facem totul pe bune? “Fake it until you make it!” adică dacă crezi cu tărie în ceva acel lucru tinde să se întâmple.

9.53 – Unexpected Blogger e ambasadorul Marii Britanii în România, Martin Harris.

Martin Harris ne spune că blogul îi este de mare ajutor pentru a menține legătura cu comunitatea britanică din România. Ne spune că facebook-ul este un tool bun pentru a ține legătura cu britanicii de aici pentru că nu pot fi convinși altfel.

Contul de facebook este cel mai puternic tool în acest angrenaj numit diplomație.

“Turning social media into social action” – nu poți fi un diplomat eficient în secolul 21 dacă nu ești în social media (twiplomat/diploblogger).

10.12 – Angus Slater (Vodafone) ne prezintă ce înseamnă social media pentru Vodafone “Online suntem mai puternici”. Acum 3 ani Vodafone și-a început comunicarea pe facebook cu pagina oficială, Vodafone Buzz cu un post despre Webstock-ul din acel an.

Prima campanie cu bloggeri a celor de la Vodafone a fost odată cu apariția primului telefon cu Android (HTC Magic) în România.

Astăzi Vodafone oferă customer support pe twitter, facebook și pe forumul lor.

10.39 – Cristian Manafu ne zice că noi suntem mai puternici online și ne poveștește despre campania socială pe care a pornit-o pentru o cauză încă necunoscută. Campania pentru Serviciul de urgență 112 și participarea la cursuri de prim ajutor.

10.43 – Chinezu începe să glumească la Webstock. “Și bloggerii sunt oameni” – blogul e o extensie a sufletului omului.

10.47 – Legătura merge la Alexandru Tunaru și proiectul “#Construim”. Alex ne spune că ideea proiectului “Construim” a plecat de ideea ardelenilor de a construi o casă – dă cărămida din mână în mâna pentru a ajuta la construcția casei.

Ne revedem după pauză cu sesiunea a doua.

Sesiunea 2 – New Trends în social media și tehnologie

Speakeri

  • Mădălina Uceanu (Career Advisor)
  • Dragoș Chivu (Vodafone)
  • Mihai Holcoș (Doza de Haș)
  • Vali Petcu (Blogger)
  • Eduard Carol Novak (Sportiv)

11.49 – Deoarece suntem la sesiunea de new trends la început se vorbește despre campania “Împreună pe Instagram”, prima campanie românească dezvoltată de companie pe Instagram.

Cele 20 de fotografii câștigătoare în campanie vor fi expuse la Vodafone Experience store.

11.53 – Mădălina Uceanu ne vorbește despre social media și studiul “State of Social Media”. În acest studiu 10000 de persoane au în profilul de Linkedin titlul de online.

Majoritatea oamenilor care lucrează în social media lucrează în București, în agenții sau companii. Se pare că 7% din cei care au răspuns la chestionar și-au început activitatea în social media cu un job în domeniu.

Cei cu responsabilități în social media petrec 60% din timpul lor la muncă având activități de social media iar majoritatea oamenilor care lucrează în social media fac parte dintr-un departament de marketing.

Salariul mediu lunar în social media a scăzut de la 880 de euro în 2011 la 800 de euro în 2012.

12.13 – Dragos Chivu (Vodafone) ne vorbește despre aplicațiile dezvoltate de Vodafone în ultimul an.

Anul trecut la concursul “Oare se poate” de la Webstock au fost propuse peste 5000 de idei de aplicații dintre care 32 au fost realizate.

Transport Urban, Cinemagia și Șapte Seri sunt aplicațiile promovate în ofertele Vodafone în 2012.

Vodafone se pare că este singurul operator care pentru Android are aplicații de bază și recomandate care pot fi instalate din Google Play.

Anul trecut a fost “Oare se poate”, anul acesta Vodafone pornește Vodafone Start-up Challenge cu un premiu de 10000 de euro. Domnilor programatori și dezvoltatori de aplicații go for it!

12.34 – Mihai Holcoș (Doza de Haș). Puține cuvinte, mai multe virale. Atât pot să vă zic. Intrați pe Doza de Haș.

Se pare că Mikey de la Doza de Haș a scos fanii în stradă mai ceva ca naționala României la Universitate.

12.56 – Vali Petcu despre social media. Ne zice să ne luam un specialist în online care să ne ajută la strategie, comunicare și control.

Pasul doi ar fi să ne stabilim o prezență online. Pasul 3: Gândiți long term și faceți campanii nu pentru 3 săptămâni ci pentru mai mult.

Exemple de așa nu: Ziua Bărbatului, Coca Cola Ringtones și Activia – Povești feminine.

Pasul numărul 4, găsiți un purtător de cuvânt. Goana după Like-uri și după fani nu vinde.

Strategii care merg: Brand placement, lasă-i pe alții să spună poveștile și integrarea campaniei în altceva.

Campanii triste: Promovarea Ciuc Radler, promovarea berii Desperados, Refinanțare, Dentestet (boala gruopoanelor) și campania Siemens Race.

Campanii bune: Danone – Obiceiuri Sănătoase, Galaxy S3, Staropramen (sponsorizări cu bere pentru evenimente), #ApartIkea.

Prezentarea o găsiți pe slideshare.

13.27 – Ne povestește Carol Novak despre Olimpiadă, biclicletă și ciclism. Primul român medaliat cu aur într-un sport atât de lovit de scandaluri și jocuri de culise.

Ne revedem după pauza de la Webstock.

Pro Blogging – Sesiunea 1

Speakeri

  • Răzvan Pascu (razvanpascu.ro)
  • Costin Cocioabă (refresh.ro)
  • Adrian Ciubotaru (adrianciubotaru.ro)

14.44 – Răzvan Pascu de vorbește despre blogurile de nișa (în special turism și călătorii). Profilul consumatorului pe care îl vizează este corporatist între 25-35 de ani care nu merge în concediu foarte des (2 maxim 3 concedii pe ani.)

Consideră că pe blog poți scrie doar experiențe personale și nu articole copiate de pe Wikipedia.

Soluții pentru un minim succes

  • Detașează-te de restul
  • Alegeți un subiect central
  • Fii perseverent
  • Muncește

Ce înseamnă blog de nișă?

În primul rând pasiunea, apoi subiectele pe care le abordezi și mai apoi modul în care comunici cu publicul tău țintă. Crede în nișarea blogurilor și că un blog generalist nu înseamnă neapărat că e scris din pasiune.

Comunicarea cu publicul țintă înseamnă să-ți păstrezi credibilitatea sau dacă ești la început să lucrezi la credibilitate, să păstrezi simplitatea în scris, să folosești poze (în cazul unui blog de travel) și să spui o poveste (Scenariul din Filantropica se potrivește și în online).

Un blog îți poate aduce credibilitate pentru nișa ta, în afară de bani și alte lucruri.

15.21 – Costin Cocioabă ne spune cum să lucrezi cu branduri în prezentarea sa de la Webstock.

Primul beneficiu pe care un blogger îl primește este conținutul și apoi vin banii.

Vrei să faci business cu blogul tău: Întâi fă research și cunoaște brandul cu care vrei/vei interacționa.

“Prin proactivitate te poți diferenția” – Costin Cocioabă.

15.45 – Adrian Ciubotaru – “Brandurile de azi sunt răspunsul la aceeași apetență pentru o poveste pe care oamenii au avut-o întotdeauna”.

Brandurile suplinesc aceeași nevoie de poveste la fel cum o făceau oamenii în primii ani ai apariției lor.

Practici bune în relația blogger – brand

  • Autocunoaștere
  • Gândirea pe termen lung
  • Documentarea
  • Relații directe și personale
  • Generozitate – când oamenii sunt generoși arată că sunt puternici (să oferi mai mult decât ai oferit inițial)
  • Gândire activă

Pro Blogging – Sesiunea 2

Speakeri

  • Cetin Ametcea (arhiblog.ro)
  • Vali Petcu (zoso.ro)
  • Sebastian Bârgău (sebastianbargau.ro)
  • Cristian China Birta (chinezu.ro)

Vali Petcu – “Cui îi pasă câte bloguri sunt în România?”

Cetin Ametcea – “Scriu pe blog din ideea de a împărtăși ceva cuiva.”

Sebastian Bârgău – “Boom-ul blogurilor a fost prin 2007, abia acum încep să se așeze.”

Chinezu – “Blogging-ul nu e sprint e o cursă de maraton.”

M-am mutat la Social Media Professionals, unde Andrei Roșca vorbește de reward și risk.

“Gândim în termeni de risk și reward” – Andrei Roșca.

Monica Jitariuc pe scenă @ Webstock despre drumul de la A la B trecând prin C.

Social media este o tactica de comunicare și prin comunicare încercăm să ajungem la alți oameni.

Am început să învățăm să folosim tool-uri dar am uitat să apăsăm pe butoane ca să-i facem pe oameni să reacționeze, pentru că am uitat de strategie.

Gala Webstock Awards

Publishing

Utility

Viral

Social Networking

  • KIT KAT – Pauza de la 13.55

User Generated Content

Audio & Video

Blogging Campaigns

Special Projects

Facebook Apps

Blogger’s Projects

Mobile Apps

Others

Gata. Live Blogging-ul de la Webstock s-a încheiat. Ne auzim cu completări în zilele care urmează.

SHARE :

(3) comments

[…] despre Webstock 2012 au povestit în live blogging: Nicolae Mihalcea, Sabina Cornovac, Anca Duma, Laurenţiu Buică, Sandra Clipea, Şerban Păun, Nicolae […]

[…] vreți recitiți ce am scris live de la evenimentul, articolul îl găsiți aici. Lista cu proiectele câștigătoare de la Webstock Awards se găsește pe site-ul […]

[…] Vineri a avut loc Webstock 2012, cel mai important eveniment românesc dedicat social media. Un live-blogging. […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *