Câteva idei cu care am plecat de la Webstock 2012

Vin de 3 ani la Webstock și abia a început să-mi placă. La ultimele 2 ediții am fost ambasador al evenimentului. Vineri am încercat, după cum m-a dus pe mine capul mai bine să fac live blogging. În pauze am încercat să las orice unealtă tech din mână și să mă bucur de ce era în jurul meu. De oameni și de experiențele propuse de partenerii Webstock la standurile lor.

Mai mult, Webstock 2012 a însemnat ideile cu care am plecat de acolo.

De la Cristian Gog am reținut “Fake it until you make it”. Adică să crezi cu putere că ești capabil să fii cel mai pe domeniul și la un moment dat, prin muncă să ajungi cel mai bun.

De la Chinezu am plecat cu două idei:

  • Un lucru pe care unii nu-l înțeleg este că “Și bloggerii sunt oamenii” și că blogul este o extensie a sufletului omului. Scriem pe blog când suntem triști, când suntem fericiți, scriem ca să ne exprimăm opiniile și uneori scriem ca să ne descărcăm
  • Blogging-ul nu este un sprint de 100 de metri ci o întreagă cursă de maraton. Trebuie zi de zi să lucrezi la ceva pentru a face blogul să crească și nu poți să ai succes peste noapte.

De la Vali, care în mare parte din cazuri zice lucrurilor pe nume, e imposibil să nu-ți rămână în cap câteva idei.

  • Gândește long term dacă vrei să ai succes în social media și fă campanii care să se extindă pe mai mult de 3 săptămâni
  • Goana după like-uri și fani nu vinde și nu e bună de nimic. Trebuie să găsești un purtător de cuvânt care să-ți transmită mesajul
  • Nu mai faceți site-uri pentru campanii

De la Răzvan Pascu, am plecat cu următoarele idei:

  • În comunicarea cu publicul tău țintă păstrează-ți credibilitatea sau lucrează la ea dacă ești la început. Scrie simplu, caută și pune poze și nu uita să spui o poveste (Filantropica)
  • Un blog îți aduce credibilitate pe nișa ta, pe lângă bani și alte favoruri și atenții

La fel ca ediția din 2011 de la Webstock, când a fost vorbă să vorbească Costin Cocioabă mi-am îndreptat privirile către prezentarea lui și către ideile pe care le-a expus.

  • Primul beneficiu pe care un blogger îl primește din partea unei agenții/client este contentul
  • Dacă îți dorești să faci un business din blogul tău, fă un research despre brandul/brandurile cu care vei interacționa pentru a le cunoaște
  • Diferențiază-te prin proactivitate!

De la Adrian Ciubotaru am rămas cu următoarele 2 idei:

  • Brandurile au nevoie de o poveste, la fel cum aveau nevoie și oamenii la începuturi
  • Gândirea pe termen scurt este primul indiciu al amatorismului. În orice. În business, în relațiile personale, în gândirea și atitudinea oamenilor. Și cam are dreptate. Ne gândim prea mult la satisfacțiile de moment în loc să apreciem și să ne bucurăm la cele care durează o perioadă mai lungă de timp

De la Monica Jitariuc am rămas cu următoarea idee:

    • “Învățăm tool-uri în social media, dar uităm să apăsăm pe butoane pentru a face oamenii să reacționeze.” Omul sau consumatorul este cea mai importantă resursă pe care o avem în social media și în loc să ne focusăm pe el pentru a oferi o experiență, ne focusă prea mult pe impact, engagement, rezultate, rețele sociale și alte unelte de măsurare.

Dar cel mai important lucru cu care am plecat de la Webstock, e ideea că muncind și gândind pe termen lung putem să facem totul să meargă. Fie în online, fie în offline. E nevoie de puțină vointă, ceva sacrificii, putere de muncă, exercițiu și ceva entuziasm.

Dacă vreți recitiți ce am scris live de la evenimentul, articolul îl găsiți aici. Lista cu proiectele câștigătoare de la Webstock Awards se găsește pe site-ul Webstock.

Prezentarea susținută de Vali Petcu poate fi vizualizată pe slideshare.

Mulțumesc echipei Evensys și lui Cristian Manafu pentru că an de an încearcă prin Webstock să facă un eveniment din care fiecare om din online să poată învăța și mai apoi aplica. Ca internetul românesc să meargă mai departe.

Să ne citim cu bine și la anul.

6 years ago

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *