10 lecții de ținut minte de la Golden Drum 2012

Acesta este un guest post scris de Roxana, cu ocazia călătoriei la Golden Drum 2012.

Săptămâna trecută am avut ocazia să particip la cea de-a 19-a ediție a festivalului de publicitate dedicat Noii Europe – Golden Drum, și le mulțumesc celor de la Leo Burnett România pentru această oportunitate.

Pe parcursul a 4 zile intense, pline de advertising, am cunoscut oameni extraordinar de talentați, creativi și interesanți. De asemenea, am văzut o mulțime de campanii foarte tari, care și-au ajutat brandurile să crească și să fie mai profitabile.

Despre marii câștigători ai acestei ediții s-a scris deja, prin urmare, mă gândesc să vorbesc despre ceva mai specific – cele mai importante 10 sfaturi pe care le-am primit în sesiunile de Creative Academies la care am participat.

1 – Clienții vor neutralitate – sfaturi simple, exprimate neutru, pe limbajul lor. Este important să vorbiți familiar cu clienții, ca și cum i-ați cunoaște deja

2 – Investiți întotdeauna în oameni, nu în planuri – echipa face diferența între succesul răsunător sau anonimitatea campaniei

3 – Lansați-vă proiectul repede și ascultați feedback-ul primit de la audiență – „If you are not embarrassed by the first version of your product, youve launched too late.” – Reid Hoffman

4 – Cel mai important rol al advertisingului nu este alimentarea entuziasmului ci  „învingerea” indiferenței – adevărul dureros este că majorității oamenilor nu le pasă de branduri și modalităţile lor de comunicare. Indiferența trebuie îmbrățișată, pentru că ea dă naștere unor proiecte spectaculoase!

5 – Niciodată schimbarea nu se va întâmpla mai încet ca acum! Think about it.

6 – Cea mai importantă sarcină nu este convingerea consumatorilor să achiziţioneze produsul vostru, ci crearea unui produs de care aceștia să aibă cu adevărat nevoie (considerați cuvântul „nevoie” și la nivel emoţional, nu numai material)

7 – Rămâneți autentici, îmbrățișați moștenirea culturală locală și nu pretindeți că sunteți altcineva – prin creativitate și tradiție se pot naște campanii excepționale

8 – În advertising s-a schimbat totul și nimic. New media nu face altceva decât să reformuleze povești mai vechi – în toate campaniile, încercați să înțelegeți comportamentul uman de bază

9 – Un produs extrem de bun nu este de ajuns – este nevoie de marketing pentru a ajunge la consumatori (știați că Twitter l-au plătit pe Ashton $1 mil pentru a-și face cont pe rețea?)

10 – Cei 3 „e” importanți pentru o campanie sunt: emotion, easy, execution – creați campanii simple, de impact, care ating latura umană… implementați-le excelent!

Mai multe experiențe interesante de la Golden Drum am scris și aici!

May the Drum be with you! Doar așa pot rezulta campanii precum:

Nokia SMS Race:

sau

AXIS Opening Film 2011:

Poze de la Golden Drum, via Roxana Olaru.

8 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *