A Good Day to Die Hard

Die Hard

Bruce Willis centrează, Bruce Willis șutează și tot el înscrie.

Cam așa se desfășoară toată acțiunea din A Good Day to Die Hard, cel mai recent film din seria Greu de ucis.

Sincer, am fost și sunt fan al seriei, deși Bruce Willis a îmbătrânit și devine un Chuck Norris al filmelor de acțiune americane cu multe clișee iar Die Hard a încetat să fie spectaculos pe la partea a treia.

Până la urmă, filmul e unul clasic și uneori înțeleg intenția producătorilor de a continua tradiția. Acum, problema apare când tradiție se cam fâsâie și nu prea mai ai nimic bun de pus pe masă. Bineînțeles, pentru fanii seriei filmul va fi nostalgic dar, cam aici se termină totul.

Die Hard 5 e un film în care Bruce Willis bate tot, împușcă tot, salvează pe toată lumea și uneori te miri de ce naiba nu moare.

Filmul e liniar și nu are o poveste prea complicată în jurul căreia să se dezvolte, iar multe dintre personaje sunt apatice, lipsite de carismă și fără nicio posibilitate de a distinge cine e villain-ul real din scenariu. Probabil că producătorii s-au străduit să scoată în evidență că Bruce Willis încă mai poate să se bată la 58 de ani.

Subiectul filmului se învârte în jurul unei conspirații condusă de un politician rus, Ceagarin (pe numele lui), care voia să pună mâna pe rezervele rusești de uraniu îmbogățit la care are acces fostul său partener, Komarov. Toate bune și frumoase, până în momentul în care CIA-ul, reprezentat de fiul lui John McClane intră pe fir pentru a stabiliza situația și a-l opri pe Ceagarin. Ca în orice film american cu răufăcători, planul eșuează așa că bravul nostru polițist american fuge până la Moscova ca să-și salveze fiul. Ce urmează de acolo e haos total.

Dacă sunteți fani ai seriei, mergeți la cineva să-l vedeți, dar dacă sunteți dezamăgiți o faceți pe propriul vostru risc. Dacă nu sunteți fani, A Good Day to Die Hard este un film ușor digerabil, mediocru pe alocuri, cu destule momente amuzante care să nu te facă să pleci din sală și cu 25 de milioane de dolari încasate peste weekend în USA. Deci Bruce Willis încă prinde.

Product placement avem și aici. Multe tipuri de Mercedes distruse (sunt curios cât a plătit Daimler-Chrysler ca să-și vadă mașinile distruse) și o vedere scurta a logo-ului HTC pe una din clădirile din Moscova. Apropo de Mercedes-Benz, modelul atât de mult promovat în spot-ul de SuperBowl, Mercedes-Benz CLA ajunge în show-room-urile din România în aprilie 2013.

Mulțumesc blogdecinema.ro pentru invitație.

6 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *