Heineken

The candidate și cum Heineken sărbătorește 140 ani

Urăsc întrebările de genul “Unde te vezi peste cinci ani?”, “Ce vrei să realizezi în firma asta?” și alte întrebări sâcâitoare și clișeice puse în cadrul unui interviu.

Le urăsc atât de tare, încât la vreo două interviuri pe care le-am dat acum câțiva ani m-am ridicat de pe scaun și pur și simplu am plecat.

Poate ești student într-un oraș mare și după primul an de facultate vrei cumva să-ți rotunjești veniturile primite de la părinți. E ok. Ai vise, așteptări, necesități și multe alte lucruri. Ajungi la primul interviu și omul de la HR te lovește cu cele două întrebări de mai sus. Și te blochezi. E normal. E primul interviu și n-ai de unde să știi ce să răspunzi pentru că abia te hotărăști ce vrei să faci cu viața ta.

De asta nu mi-au plăcut niciodată abordările astea. În schimb, îmi place abordările creative. Cele care ies cumva din tiparul unui interviu boring. Cum e cea de la Heineken spre exemplu.

Lăsând la o parte faptul că Heineken e una din berile mele preferate, cei de la Heineken au avut întotdeauna campanii creative, pline de umor și cu destule premii la activ pe la festivaluri. În timp ce vedeam toată povestea din “The Candidate”, mă întrebam “În ce fel aș reacționa eu la situațiile din clip și dacă aș fi în stare să trec de un așa interviu.” Vă zic eu că o să vă pună pe gânduri chestia asta. Asta prima parte.

Partea a doua vine odata cu aniversarea a 140 de Heineken. Aniversare făcută în România printr-o activare cu bloggeri și o aplicație de facebook în care fanii pot să lase un mesaj pentru viitor și au șansa să intre în cursa pentru o excursie la Amsterdam și multe alte premii date de Heineken.

Heineken

Aplicația se numește “Time Capsule”, o puteți folosi aici și implică creearea unui mesaj de către fani, cu părerea lor despre cum va fi Heineken în 20 de ani.

Activarea cu bloggeri, și implicit partea offline a campaniei a constant în proiecția pe magazinul Cocor a unui toast virtual între un blogger sau fan Heineken și o aplicație virtuală bazată pe un senzor Kinect.

Încercarea mea virtuală o puteți vedea mai jos. Mă rog, încercarea mea de a fi funny.

Exemple elocvente găsiți la Manafu, Piticu sau Chinezu.

Agenția care s-a ocupat de activarea offline este Oxygen PR, iar aplicația de facebook a fost probabil creația celor de la Webtailors (aici trebuie să verific).

7 years ago

3 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *