Cum Facebook a schimbat un stil de viață

Facebook

Săptămâna trecută, profitând de apropierea zilei de 1 Iunie, m-am infiltrat la o prezentare despre Facebook, în subsolul mansardei celor de la IQads.

Spun infiltrat, pentru că în mod normal tot ce se întâmplă într-o seară normală de joi în acel subsol este legat de comunitatea IQads Kadett și training-urile organizate de IQads.

Cum am rămas în urmă cu ce se mai întâmplă pe Facebook, în termeni de comunicare și marketing am zis să-mi găsesc și eu un loc pe un scaun prin mulțime și să asist la prezentarea lui Alexandru Negrea.

Ce a schimbat Facebook în viețile noastre?

Tot. Ca să fac o paralelă cu un film pe care l-am văzut recent, o tipă îi spune unui tip pe care l-a întâlnit la o petrecere și invitat cu foarte mare ușurință în casa ei, că ea vrea să cunoască un tip “The old fashion way in a bar” și că Facebook și Twitter au distrus tot ce era cool în maniera respectivă.

În era social media, Facebook ne-a schimbat percepția despre comunicare și modul în care îi percepem pe oameni. Relațiile între oameni sunt atât de deschise încât aproape că uiți că încă mai există “The old fashion way”.

Cel mai ușor lucru pe care poți să-l faci acum dacă vrei să întâlnești pe cineva este să dai add as friend și apoi un bună pe chat-ul de Facebook. De acolo, depinzând de gradul de tolerabilitate și de reticența (sau lipsa ei) subiectului totul poate degenera într-o conversație de durată sau doar un simplu bună.

Alex zicea că Facebook a prins la noi datorită componentei matrimoniale pe care o oferă rețeaua. Și tind să-i dau dreptate.

Pe Facebook abordezi în alt mod problema. Dacă îți place fata (știu că sună a stalking) în primă fază stai și observi și nu te arunci cu capul înainte să o inviți în oraș. Nevoia tot mai mare de comunicare și validare a persoanei într-un anumit grup a dus la diferite obiceiuri de consum. Obiceiuri pe care cei din interiorul Facebook le-au analizat destul de bine înainte să implementeze lucruri.

Zilele trecute vorbeam cu cineva care îmi zicea că e mult mai ușor să începi o relație online fiindcă e mai puțin cronofag. Online, pierzi mult mai puțin timp interacționând cu cineva, decât să o faci în viața reală.

Punând toată ecuația asta pe hârtie necunoscuta s-ar pierde undeva departe, într-un mediu în care ar fi prea puțin sesizabilă. Petrecem în medie jumătate din zi la birou și pe drumuri, suntem conectați în permanență la internet printr-un smartphone, avem lucruri pe care ne dorim să le facem și timpul pe care îl avem la dispoziție e relativ scurt și minim 6-7 ore pe noapte mai trebuie să și dormim.

A întâlni pe cineva “The old fashion way” nu e deloc o modalitate învechită și pierdută în istorie, dar schimbările constante din societate, viteza cu care se dezvoltă tehnologia, apariția și dezvoltarea internetului au făcut ca relațiile dintre oameni să se întâmple la un click distanță.

Alex zicea că sunt mai multe tipuri de utilizatori de Facebook. Eu sunt power user. Pentru mine rețeaua a devenit un hub central de unde îmi adun informația. Nu am televizor și nu mă uit la televizor. Știu ce se întâmplă în țara asta din statusurile și articolele share-uite de prieteni pe Facebook sau Twitter. Îmi caut surse de inspirație printre linkurile aruncate în aceste rețele. Chestiile profesionale de care sunt interesat le filtrez mai întâi pe Facebook și apoi pe canalele oficiale. Momentele unice din viață sunt stocate online dar și offline. Am chat-ul de Facebook deschis 24/7, un tab deschis non-stop acasă și unul pe computerul de la muncă, la care revin din când în când să cu un refresh. Să comentez, să dau un like sau un share. Eventual să devinul fanul unui brand.

Da, Facebook mi-a schimbat comportamentul de consum dar mi-a deschis și alte modalități în comunicarea cu ceilalți. Și mi-a deschis alte uși în comunicarea offline. Una dintre cele mai frumoase relații pe care le-am avut a început pe Facebook dintr-o joacă de-a “Adevăr sau Provocare”. O relație mișto de prietenie am început-o pe Facebook, de la o banală “crezi că mă poți ajuta și pe mine cu niște răspunsuri scurte la întrebările astea despre Personal Branding?”

Facebook a schimbat multe, dar în principiu ne-a făcut să ne adaptăm la ceea ce ne oferă. Suntem o societate într-o continuă mișcare și dezvoltare și timpul nu e întotdeauna principalul nostru aliat. Așa că raportăm la ceea ce avem și ne adaptăm cum putem.

5 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *