Citate de la Cannes Lions 2013

Se fac vreo trei săptămâni de când s-a terminat Cannes Lions 2013 și eu încă am în tweetdeck o coloană deschisă cu hashtag-ul festivalului, încă plină de informații utile.

N-am putut urmări streaming-urilor tuturor seminarilor pe care cei din staff-ul Cannes Lions le-au transmis pe Youtube în timpul festivalului dar cu un ochi ager pe Twitter am reușit să rețin câteva citate și idei noi.

Pe care încerc să vi le împărțășesc cu voi de ceva vreme.

“Creativity is thinking up new things; Innovation is doing new things” – Th. Levitt, citat de către David Droga.

“Social needs must be addressed in new integrated campaigns, not enough to worry about shareholders, new community models rule.”

“We’re in the business of delivering emotions, and that is fundamentally art.” – Maurice Levy (CEO Publicis)

Comunicarea nu înseamnă numai rezolvarea unei probleme de business ci înseamnă și emoție, fiind fundamentată ca artă. Dacă stăm să o luăm așa comunicarea ar trebui tratată ca o artă. Asta pentru că rezolvarea unui brief și a unei probleme de business, prin implementare stă exclusiv în mâinile echipei de creație, care în speță este executantul, strategia și planning-ul fiind partea mentală și motorul întregului proces.

“Creativity is a decision because it’s risky and companies are not wired for risk but control” – Alexis Nasard (CMO Heineken)

“If your client is not scared of your idea, it is not good enough.” Amir Kassaei (CCO DDB Worldwide)

Ideile mișto care fură premii la Cannes Lions sunt în mare parte idei simple, dar care implică anumite riscuri. Riscuri pe care agențiile mari și le asumă și nu-și lasă ideea să moară în fața clientului. La noi, mai greu cu treaba asta. Bonus: Despre clienți care nu-și asumă riscuri.

“If clients don’t let you do great work, then f@#* them.” – George Lois (creatorul videoclipului Jokerman al lui Bob Dylan)

“Be a legend. Always be a legend.” – George Lois

Nu-și amintește nimeni campania aia micuță făcută pentru șervețele nazale. În advertising lumea își amintește de oameni și campanii mișto. “Batman, Batman”, “The Man who walked around the world”, “Fish”. Ați prins ideea.

“You have to have the courage to fight for your work” – George Lois

Dacă ești conștient că e o idee bună care o să meargă, nu o lăsa să moară și luptă pentru ea.

“Make it smart. Make it beautiful. Have fun” – Lee Clow (CEO TBWA\Worldwide)

“If you need a video case to explain a press ad, is not a good ad” – Fabio Serpa (unul din jurații de la Press Lions din 2013)

Serios acum? Chiar îți trebuie un case study ca să explici un print sau îți trebuie un case study ca să explici o campanie integrată? Eu aleg a doua variantă.

“We should think less about content creation and more about content curation”

Producem suficient conținut în social media și de multe ori nu știm ce să fac cu el. În primul rând ar trebui să-l filtrăm și să-l etichetăm undeva, iar apoi să vedem cât de relevant e pentru noi. My two cents.

“77% of consumers use a second device while watching TV.”

Eu îmi folosesc smartphone-ul să răspund la mesaje în timp ce mă uit la un serial, film sau eveniment sportiv pe laptop. True story. Suntem intr-o era în care tehnologia e o parte tot mai integrată din viața noastră și nu avem cum să o lăsăm deoparte.

“tell authentic stories thru storytelling that is authentically authentic. With authenticity.”

Advertising-ul este despre povești și emoții. Și ajungem într-un punct în care trebuie să spunem o poveste credibilă fiind autentici și nu falși.

“Think Global. Execute Local” – Chevrolet

Cel mai bun exemplu pentru asta e campania din Australia, “Share a coke”. Începută acolo și răspândită prin UK, Polonia, România, Germania și alte țări din Europa.

“Old model: art and copy. New model: art and code.” – Rei Inamoto (CCO AKQA)

“People don’t want to be told a story, they want to be part of it.”

Oamenii nu vor să li se îndruge baliverne pe gât. Oamenii vor să fie în centrul acțiunii. Exemple mișto: TNT – Push to add drama, Coke Zero – Unlock the 007 in you. De la noi: ROM – Românii sunt deștepți

“In order for an idea to be great – it must solve a business problem.”

Dacă mai știți și alte citate mișto și idei de la Cannes Lions, aruncați cu ele în comentarii.

Și lista cu toți câștigătorii de la Cannes Lions. Sunt multe campanii simple și mișto. Timp să fie să le parcurgem pe toate.

5 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *