Live Updates – Future of Media Conference

Category : Bârfe din digital · by Dec 5th, 2013

1,2, 3 Go Live. Conferința Future of Media. #futureofmedia13 (pe twitter)

Sesiunea 1

Cătălin Clemente (SeeNow) – “Depinde mult de modelul de businnes abordat de serviciul de content. În internet nu poți lega consumatorul de un contract anul și lăsăm consumatorului libertatea de a alege.” See Now se concentrează pe trafic și vizite. Conturile din platformă nu sunt relevante când vine vorba de venituri.

Cristina Sava (Kanal D) – “Teama oamenilor din TV a fost că audiența se va muta din TV în online. Suntem într-un moment în care povestea contează. Online-ul poate amplifica anumite subiecte și îți poate aduce spectatori către TV.”

Bogdan Prăjișteanu (Expert Media) – “Consumatorul este lovit de mai multe device-uri și mai multe ecrane. Consumatorul are un choice mult mai larg de a recepționa mesaje.” 11 miliarde de mesaje pe zi de la 20 de milioane de utilizatori – Whatsapp. “Ghiță Ciobanul este un mic cutremur. Ne trebuie mai multe cutremure care să pornească valul cel mare” “Nevoia de a crea impact rapid în mintea consumatorului nu se poate face decât cu ajutorul televizorului.”

Adrian Boțan (McCann World Group) – “Vedem consumatorul ca un receptor pasiv. Încercăm să outsourcesăm content-ul către consumator. Ne mișcăm mai lent decât consumatorul.” “Clieții sunt mult mai deschiși pentru inovație pe alte medii pentru că nu fac bani din content.” “Tot consumatorul de media migrează către al doilea sau al treilea ecran.” “Twitter este imediat și îți dă posibilitatea de engagement rapid.” “Este destul de greu să monetizezi din conținut video în online și doar Netflix reușește să facă asta bine.”

Costi Mocanu (Head of Voyo) – “Serviciile de video demand, deși par ieftine, în România nu sunt încă destul accesibile”. Cable coverage-ul în România este de peste 90%. Primim pentru bani foarte puțini servicii totale, de la operatorii de cablu. Voyo: 90.000 subscripții în Q3 2013. “Principala cale de combatere a pirateriei este condiționată de bugete.”

Dragoș Stanca (Think Digital) – “Pirateria pe content video este foarte mare. În top 10 SATI există 2 site-uri care monetizează content piratat, trebuie încurajat crearea conținutului.” “Uneori măsurabilitatea se transformă din cel mai mare avantaj al online-ului în cel mai mic avantaj al său.” – Asta pentru că nu toți au ca scop să facă push pe online. “Natural Born Digitals o să considere mai devreme decât mai târziu televizorul ca o tabletă mai mare pe care o au lipită de perete”.

Augustin Roman (Antena TV Group) – “Viitorul este al digitalului și a convergenței digitalului cu celelalte medii”

“Este o greșeală să pui online-ul în aceeași oală cu Radio, TV sau Outdoor. Online-ul este un mediu de comunicare.”

Pauză. Be right back.

Sesiunea 2

Studiu Media usage în 2013 – Sorel Radu (eREsearch)

81% din utilizatorii de smartphone își folosesec smartphone-ul în timp ce fac alte activități. De aici a apărut ideea de Second Screen.

Se vorbește mult de conceptul de Third Screen aka Google Glass, existând în acest moment 2 producători pregătiți pentru aceasstă piață.

Din 20 milioane de români, 9 milioane dintre ei sunt utilizatori de internet, o treime sunt smartphhone users și 0,8 milioane dintre români sunt și utlizitari de tabletă.

Second screen pt USA înseamnă tabletă sau telefon, pentru România înseamnă PC sau laptop.

First screen în segmentul de populație folosit pentru studiu este computerul, urmat de televizor și smartphone. În privintă consumului de știri primul device este calculatorul, urmat de televizor și smartphone.

53 de minute sunt alocate în medie pentru consumul de știri, de români, folosit ca prim ecran un PC sau laptop. Zilnic sau mai des, peste 40% din utilizatori caută o informație despre informație, internetul fiind sursa cu cea mai mare încredere, față de TV.

Folosim în medie PC-ul – 102 minute pentru entertainment, apoi radio-ul și televizorul.

TV on demand în România: 7% de pe smartphone, 22% de pe PC și 13% de pe tabletă

Tudor Galoș (Microsoft)

Ne povestește despre lansarea Windows 7 din Moldova de acum 4 ani și despre privesc.eu

“Mobilitatea înseamnă mult mai mult decât dispozitive și schimbă regulile jocului.” Diversitatea de dispozitive este absolut enormă. În Windows 8 sunt aplicații construite și direct inegrate cu Bing Search.

Interacțiuni naturale aka Kinect, posibilitatea de a interacționa direct cu o reclamă. Kinect-ul nou monitorizează cam toate punctele importante din corpul uman. Interacțiunile naturale vor fi mainstream în viitor și vor avea aplicabilitate în multe domenii.

Ecranele și conținutul vor fi conectate tot timpul cu ajutorul cloud-ului. (Trăiască SkyDrive, Google Drive sau Dropbox). Serviciile și device-urile noastre cooperează și se comportă ca o familie și asta este strategia Microsoft. De la un PC pe fiecare birou, la o familie de dispozitive.

Vine din spate o generație tânără, social aware, cu o putere de cumpărare mai mică care trebuie targetă atent și care are nevoie de device-uri ieftine, dar bune. Exemplu: Asus Transformer Book T100 sau Toshiba Encore.

Conexiunea reală, personală contează mai mult decât oricând, 50 de minute fiind durata medie a unei conversații pe Skype. “Never stop Testing, and your advertising will never stop” – David Ogilvy. “Nu vă fie frică să testați”. Există medii neexplorate în România în care putem să fim primii.

Your Service vs millions of users – Ovidiu Paraschivescu (Vodafone)

Ghiță Ciobanul este un personaj care încearcă să democratizeze ceea ce înseamnă un smartphone. Ceea ce înseamnă second screen astăzi ar putea fi un first screen în viitor. “Românii sunt avizi pentru aplicații, altfel nu ar exista smartphone-uri” “1 din 2 utilizatori de smartphone România cumpără un smartphone pentru a folosi serviciile de internet”

Vodafone susține peste 35 de aplicații mobile românești, iar în noiembrie 2013 acestea au cumulat pragul de 3.000.000 de descărcări.

Cele mai descărcate aplicații mobile dezvoltate/susținute de Vodafone: Star Taxi, Cinemagia, Transport Urban, Zonga și SeeNow. Aplicațiile Vodafone primesc constant feedback de la utilizatori și sunt îmbunătățite constant, fiind preinstalate pe cel mai vândut smartphone din 2013 (Vodafone Smart Mini), dar și pe telefoanele care folosesc Windows Phone.

Product placement: De azi, dacă ești abonat sau pe Cartela Vodafone ai muzică și TV gratuit pentru următoarele 3 luni. Acces gratuit la Zonga cu trafic nelimitat pentru următoarele 3 luni. Sună fain. Să revenim la Zonga pentru o perioadă.

Ilyan Kovatchev (Creative Director, Ilyan.com)

“Paranoid Media”

Who are the players?

TV and Cable Networks – Murdock
New Digital distribution networks – Netflix, Hulu
Independent Content creators – DOza de Haș

TV – Airtime-ul este o resursă de tip limitat, producția este scumpă și trebuie să joci safe și trebuie să te duci spre internet.

Netflix/Hulu – Venim peste voi și vrem să ne cumpărați conținutul

Content creators – sunt buni pe engagement-ul cu utilizatorii iar costurile de producție sunt minime, plus că resursele sunt nelimitate pe Youtube.

Advertiserii tradiționali încearcă să facă digital, dar sunt cu rețineri pentru că TV-ul e mai simplu, ușor, sigur, inside the box și scump.

Cum ar fi să începi un show sau o emisiune pe o platformă nouă digitală, cu suportul rețelelor TV.

Break. Again.

Sesiunea 3

Nir Refuah (GM MRM Worldwide Romania)

Digital First Strategy

Advertisign campaigns that start from a a digital idea altered to ATL.

Digital Route – digital – PR – TV – Radio – Print – BTL

Yes Referees case study by McCann Israel

O campanie de intoarcere întoarcere în trecut făcută special pentru fanii dezamăgiți de către greșelile arbitrilor. Idee pornită în digital, declinată mai apoi cu TVC-uri și Outdoor.

Coca Cola Live Tweets Case Study

Prima reclamă live la TV direct introdusă într-o reclamă cu ajutorul Twitter-ului, pornită de la ideea că românii au uitat să se bucure de mesele în familie. Declinată din digital în TVC, PR și BTL.

Long Term Platform – creează ceva care să ajute o nevoie a clienților clienților noștri. Long term platform însemna Print în 2011, TVC în 2010 și social media și digital în 2012.

Campanii integrate declinate din digital (Coca Cola Share your voice), mai bine zis dintr-un amărât de banner intruziv pe care majoritatea dintre noi îl închidem când intraăm pe un site. Banner Mobile-Direct Marketing-Live event. Din cel mai simplu mediu poți crea o poveste și un content relevant pentru o campanie.

Insight-urile digitale nu rămân doar într-o campanie digitală, ci se transformă într-o campanie bine integrată.

The Future of Media is here – Cătălin Clemente (SeeNow)

Lumea a căutat filme pe internet de foarte mult timp, dar în ultima vreme Netflix și oferta lor a adus ceva în plus pentru utilizatori și de aceea Netflix înseamnă filme în State.

Serialele pe internet au început să fie un trend căutat începând cu 2010 în România, iar interesul pentru seriale a crescut odată cu vplay-ul. “Pirates do their thing but not for long” – au rolul lor dar nu pot fi susținuți în timp.

Problema cu oferta legitimă în România este că e foarte fragmentată. Sunt foarte multe servicii pe care lumea vrea să le încerce până să se poată coagula.

Music Streaming as a Marketing Driver (Sergiu Biriș, CEO Zonga)

Muzica de atunci: Casete. Muzica de acum: Streaming și digital. Toată lumea, începând cu iTunes s-au îndreptat foarte mult pe streaming, având în vedere cererea de muzică, de la apariția internetului.

Beneficiile music streamingului: muzică gratuită, alegeri dintr-un catalog vast, poți asculta conținutul în mod legal și sigur, poți asculta muzică fără să fii întrerupt ca la radio și poți transfera playlist-urile între device-uri.

Peste 35% din populația Pământului ascultă muzică legal pe internet prin streaming.

Există două opțiuni pentru business-uri pentru a monetiza: prin bundle-uri (ofertele cu operatorii de telefonie mobilă) sau prin advertising.

Bundle-urile pot fi făcute cu orice (nu numai cu companiile telecom).

Pe partea de advertising contează foarte mult inovația: bannerele pop-up cu video sau reclamele care intră din sfert în sfert de oră, dar după ce s-a terminat melodia, nu în timpul acesteia.

Branded playlists, este un alt mod de advertising pentru music streaming. Posibilitatea de a porta un playlist pe toate tipurile de device-uri.

Innovative targeting. Targetare după genul de muzică ascultat sau ultima melodia ascultată de utilizator.

Sau proiecte speciale: Volkswagen – Driving track confessions. Mărturisește guilty pleasure-ul tău când mergi cu mașina.

Streaming-ul online de muzică e ceva nou care merită explorat. Surprinzător, clienții ascultă muzică online.

Sesiunea 4

“The best way to predict the future is to create it. Yourself” – Alex Cernătescu (Infinit Solutions)

Ca să poți transforma un concept într-un produs funcțional ai nevoie de 3 chestii:

– o problemă reală a oamenilor.
– o cale naturală de a rezolva acea problemă.
– trebuie să identifici tehnologia necesară pentru a rezolva problema.

Universal Translator Live Demo (după modelul Star Trek) – Lucrurile simple or să aibă întotdeauna cel mai mare succes.

“Când folosiți tehnologia, folosiți-o responsabil. Nu pentru că e doar tehnologie.”

Cold Alley – un joc de la Revo Solutions, dezvoltat strict pentru Windows Phone 8. Un fel de Tom Clancy’s EndWar sau Microsoft Flight simulator pentru terminale mobile cu Windows Phone.

Live Demo Pam Pam – Interacțiune imediată cu orice conținut video la un singur tap pe ecranul mobilului sau tabletei (un fel de Shazam pentru conținut video)

The end. Impresii mai târziu.

SHARE :

(1) Comment

[…] ce trebuie rumegată pe îndelete. Alte impresii de la Future of Media puteți citi la Manafu, Buică, Dan Dragomir sau Cristian […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *