Preview înainte de Cannes Lions 2014

În fiecare an, pe vremea asta, crema advertising-ului mondial se întâlnește la Cannes Lions International Festival of Creativity.

Dacă e să o luăm din alt unghi, Cannes Lions este exact Cupa Mondială a publicității (perioadă în care se desfășoară și un turneu amical de fotbal), anul acesta concurând puțin cu Campionatul Mondial de Fotbal din Brazilia.

Cum eu sunt mare fan Cannes Lions și publicitate, o să fac în așa fel încât să vă stresez cu această pasiune a mea și să scriu despre ce se întâmplă acolo (poate să prind și unul din seminariile transmise live pe Youtube).

Însă, până să vină 15 Iunie și să pornim pe drumul festivalului, în fiecare an perioada de început a lunii iunie înseamnă Cannes Predictions. Perioada aia din an când toți ne dăm cu părerea despre campaniile din ultimul an care o “rupă” în cadrul festivalului.

Datorită tovarășului Ovidiu, am dat peste un ppt fain făcut de cei de la DigitasLBi Paris cu predicțiile lor de Cannes.

Ca să fie treaba treabă, campaniile mele preferate sunt la: slide-ul 8 (Blowing in the wind), slide-ul 17 (The Social Swipe), slide-ul 19 (Playable poster), slide-ul 55 (Hello – Tap King), slide-ul 57 (I will survive), slide-ul 72 (The Power Inside) și slide-ul 86 (Sapeurs).

Cum .ppt-ul celor de la Digitas nu e singurul mod în care oamenii de publicitate și pasionații își pot cu părerea despre campaniile care ar putea fi la festival, în fiecare an, Donald Gunn, fondatorul The Gunn Report organizează Cannes Sweepstakes.

Cannes Sweepstakes este de fapt o selecție de 20 spot-uri atente selectate din secțiunea “Film Lions” unde publicitarii își dau cu părerea dacă spot-ul X nu va lua nimic, va lua Bronze, Silver, Gold sau potul cel mare, Grand Prix-ul la Film. Bineînțeles se lasă cu premii.

6 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *