BizCamp 2009

Uite asa am ajuns si la BizCamp. Am primit un mail pe unul din grupurile SiSCului si am aplicat. Stiam ca vineri s-ar putea sa nu se faca ore din cauza conferintei pentru prezentarea specializarilor/optionalelor pentru anii I, II si pt viitori masteranzi, so mi-am luat rucsacul in carca si am mers la BizCamp. Locatia ….. din pacate nu v-o destainui ca si asa e destul de pompoasa si nu vreau interpretari gresite :p .

Ziua 1

Prima zi a inceput in jurul orei 9:15 cu o conferinta legate de criza economica si cum sa gasim solutii in aceasta perioada de criza. Pentru inceput moderatorul conferintei ne-a prezentat ideea de la care a pornit aceasta “tabara”, spunand ca’ “Gandirea ca interactiune online are un rol important in viata noastra si e important sa cunoastem anumite modele nu doar sa interactionam online ci si offline.” Desigur noi suntem Generatia 2.0Asa ca la prima conferinta, speakerii de la Accenture, Fireball Planet, Kraft si Prima TV au incercat impreuna cu noi sa gasim acele solutii pentru ca in momentul de fata toti privim criza ca si un cliseu, toti fiind plictisiti sa tot auzim cuvantul asta. Tipul de la Accenture spunea ca lumea nu se mai opreste din vorbit despre criza asa ca e prea mult ca sa mai vorbeasca si el.

El ne-a explicat ca acest fenomen e generat de lacomia si prostia oamenilor si ca e foarte dificil sa gestionam o lipsa, intrebandu-ne daca nu exista si un element pozitiv in acest fenomen. Ideea de baza e ca in acest mod criza forteaza oamenii inteligenti sa gandeasca mult mai bine un urmator pas, criza insemnand un boom iar ca sugestie trebuie sa ne gasim o companie puternica pentru a ne gasi locul in viata; Norocul fiind doar suma dintre Munca si Inteligenta.

In schimb tipa de la Fireball ne-a explicat ca in prezent se doreste apropierea dintre studenti si companii, iar presa este cauza principala care a determinat aceasta ruptura. Criza la ea se numeste liza iar ideea principala e ca noi in aceasta perioada ne confruntam cu probleme de autocontrol si trebuie sa incercam sa reducem riscul la un nivel cat mai scazut. Ea vede criza ca o mare oportunitate daca avem un autocontrol al impulsurilor.

A urmat o  HR-ita de la care in mare parte ne-a prezentat un slide cu multe caracteristici ale crizei, si cu simbolul chinezesc al crizei, format din 2 simboluri: unul inseamna pericol iar celalalt oportunitate dandu-ne si cateva calitati/defecte din fiecare tabara punand pret pe cresterea talentului, a celor din generatia specificata mai sus.

Next up was Prima TV care prin doi prezentatori de stiri ne-au explicat criza in modul lor jurnalistic si indreptand ideile spre mediul online unde crize se poate stabiliza usor sau divulgandu-ne ideile unor trei antreprenori de la noi: Dinu Patriciu, Camelia Sucu si Robert Negoita si ne-au expus 3 lucruri pentru a scapa dintr-o criza: sa nu distrugem o firma in aceea perioada, sa trainuim oamenii la greu si sa extindem afacerea.

Urmatorul lucru la care am fost a fost o prezentare a unui sistem de cunoscut in randul blogosferei romanesti: afilierea, site membershipul tinut de o tipa de la Fireball Planet.  In mare parte nu stiu daca mai exista in Romania chestiile de site membership pe care le fac ei,  eu stiind mai mult despre afilieri dar intr-o ora jumate am aflat cam tot ce era de aflat despre ce fac respectivii: practic pentru o taxa iti fac un cont in programul lor si primesti consultanta, idei de marketare, un venit repetabil pe care il primeste daca pe nisa pe care se dezvolta lumea se afiliaza la site-ul lui, dar totul se opreste atunci cand membrul nu mai plateste acea fee catre Fireball. In mare parte mi-a placut ideea de site membership dar totusi ceva ma opreste sa o pun in aplicare. Totusi pe langa un venit generat regulat, mai poti primi content, un CMS, domeniu si cont de webhosting pe partea asta desigur toate costa.

Trecand la partea tehnica, cei de la Fireball pot face totul in locul nostru de la consultanta pentru ati gasi o nisa, ajutor cu grafica site-ului si cu tool-urile web, dezvoltare web (de la scripting pana la cpanel, CMS, FTP, SEO) si customer support (bine tipa era cam limitata pe partea tehnica), dar totusi where’s the fun in that daca ei fac toata treaba in locul tau?

Next up a fost “cica” un workshop de la Accenture bazat pe cultura organizationala la care PM-ul BizCamp m-a corupt sa ma duc ca dadeau stick-uri free dar repede am fugit catre sala de conferinte unde era partea interesanta pentru mine: online, blogging, antreprenoriat, branding cu Florin Grozea, fondator eOK.ro si membru in trupa HI-q.

Discutia dintre audience si speaker a fost una degajata, Florin incercand sa vorbeasca despre cum ne putem dezvolta usor in mediul online daca suntem sinceri, punem pasiune in ceea ce facem, sa ne creeam un brand personal folosindu-ne de uneltele web 2.0 (Twitter, Facebook, MySpace,Bloguri) unde putem cauta pe oricine si ne dezvoltam o vizibilitate ridicata si nu in ultimul rand cum mi-a zis si mie intrebandu-ma cum ma cheama si ce vreau sa fac: “Laurentiu, tu esti acel 1% mai tare pe design decat restul de 99% din nisa ta.” Ideea e ca trebuie sa iti gasesti un domeniu si sa ramai si daca gasesti si contacte cu blog asta e si mai usor  pentru ca sunt usor de aburit si putem ajunge la oricine.

Btw: blogul e o carte/CV-ul a ceea ce esti tu 😉 Ne-a mai povestit si alte chestii dar nu are rost sa intru in detalii marunte.

Mafia2laur005

Ultimul lucru la care am participat joi a fost  conferinta “Cine este noul antrenor” sustinuta de o alta HR-ita de la Kraft si unul dintre geniile caterincii romanesti, Serban Huidu.

Tipa de la Kraft ne-a prezentat concepte despre training si coaching, cui ii foloseste coaching-ul, locurile unde poti gasi un coach (si nu se refera la fotbal) iar in ultima partea ne-a prezentat cateva chestii generale despre coaching in Kraft, in ce proiecte se implica Kraft si ne-a mai pus un filmulet despre TED (da-ti un searc pe oriunde pentru explicatii).

Sincer sa fiu tipa ne-a cam adormit cu prezentarea ei, dar Huidu ne-a trezit din amorteala si a vorbit scurt si la obiect despre coaching fara sa fie plictisitor, in mare parte incercand sa ne faca sa nu mai dam atata importanta sitemului de invatamant din sau ca traim intr-o tara de … ci sa vedem lucrurile bune din asta si sa le exploatam pentru ca putem deveni cu adevarat cine vrem doar punand pasiune in ceea ce facem, restul lucrurilor  fiind reale atata timp cat avem grija in ce trenuri ne urcam si avem sansa sa demonstram ce putem face cu adevarat.

Ne-a explicat multe lucruri, a facut multa caterinca pe seama ASE-ului; el terminand economie generala la ASE si ne-a mai zis celor care nu prea ne mai uitam la TV ca e un pas inainte ca l-am inchis si ca un pas inapoi e CNA-ul.

Mafia2laur006

Ziua 2

In a doua am ratat prima conferinta din cauza prezentarii specializarilor si optionalelor pentru toti anii de de studiu la mine la facultate la care am fost prezent si despre care o sa povestesc putin mai incolo intr-un alt post dar in jurul orei 11 am ajuns la workshopul organizat de Accenture despre “Talent attracting companies’ uned am aflat mai multe despre aceasta firma si fata de ieri am stat pana la finalul workshopului.

Am aflat multe lucruri despre modul de lucru in Accenture, cum cauta ei talente sau ce cauta la un om. Mai apoi a urmat o descriere a celor  3 mari domenii din aceasta firma: Consultanta, IT si Business outsourcing lumea fiind destul de interesata ce  fac si ce se intampla in aceste divizii dar si modul cum ele sunt inglobate in Accenture ca in final sa ne fie prezentate o mica descriere a desfasurarii procesului de recrutare in Accenture.

Dupa asta am intrat in sala alaturata unde tipa de ieri de la Fireball facea o prezentare a unui soft dedicat prezentarilor (gen power point) aka Camtasia pentru ca vazusem pe twitter ca si Gig era acolo aveam o persoana cunoscuta cu care puteam sa discut si totusi cum am intrat pe usa tipa de la Fireball m-a recunoscut 🙂 De fapt cand am ajuns acolo, PM-ul proiectului si echipa ei m-au recunoscut si-mi ziceau: “Ahh! Tu esti Laurentiu de ieri. Ti-am citit blogul”, lucru care ma facut sa cred ca am lasat o impresie pozitiva in prima zi acolo.

Dupa un lunch break lung si boring in care am facut ceva networking cu cateva persoane care le cunoscusem ieri, am mers la workshopul despre Branding tinut de cei de la HumanInvest si pot sa zic ca a fost awesome.

Unul din celelalte workshopuri a fost empty deoarece branding-ul a adus o multime de oameni practic sala fiind plina, so lumea chiar tine sa aiba un brand personal. Aspectele explicate de cei de la HI au fost legate in mare parte de sintagma “Care este:”

So, un brand trebuie sa fie ( sa ai ceva al tau), sa fie constant, consistent si comunicat (Pentru ca daca esti un geniu si nu stie nimeni esti degeaba! Si ce nu se afla nu exista!), sa fi o persoana de incredere dar sa nu fi un workhorse si daca tu crezi ca incepi sa fi un workhorse spune NU si spune-o cu TUPEU!

Dupa aceste mici lucruri de tinut minte, ne-am relaxat putin cu cateva corelatii intre diferite branduri: Cosmote vs Orange, Durex vs LovePlus, Google vs Yahoo, Mihaela radulescu vs Andreea Marin, Brad Pitt vs Leonardo di Caprio in care am incercat sa ne dam seama ce distingem prin fiecare brand in parte, later vizionand un filmulet despre branding in care speaker-ul Tom Peters vorbea despre branding in design si despre cateva aspecte importante in branding si lucrul cel mai important pe care l-am retinut: designul e principiul care inclina balanta dintre love&hate in branding.

Finalul a fostasigurat de un mic joculet de cunoastere si o discutie de cateva minute cu cei doi speakeri.

Ultima pe ziua de azi a fost un workshop tinut de cei de la Junior Achievement “Banks in Action” desi voiam sa asist la conferinta ONG-urilor dar am zis pass si am ramas la cei de la JA unde a avut loc o simulare bancara care a fost foarte fun. Oamenii din sala ne-au impartit in 6 echipe ne-au pus un laptop pe masa, un brief si pusi in fata unor situatii reale din banking tebuia sa scadem/ridicam rata dobanzii pentru imprumuturi si economii, sa crestem sau sa micsoram bugetul pentru cercetare si pentru marketing pe parcursul a 4 etape si guess what toate echipele implicate in simulare au fost pe minus.

Cu ce-am ramas dupa BizCamp? Am ramas cu multe lucruri. In primul rand multa informatie, multe chestii pe care le pot face pentru a-mi imbunatati know-how-ul, calitatile, dezviolta un brand personal, pentru a ma face cunoscut. Am mai ramas cu o gramada de contacte si cu ceva din networking-ul pe care l-am facut acolo, poate si cu viitoare prietenii de lunga durata.

Pentru mine a fost un eveniment unic, interesant si care mi-a captat atentia pe toata durata lui, nu numai din punctul de vedere al organizarii care a fost wow, dar si din modul de comportare al echipei BizCamp, al speakerilor fata de audienta si mai ales a multimii covarsitoare de studenti de la ASE care au participat in aceste 2 zile, ASE-ul facand legea pe acolo ( mai ales la simularea bancara) si sper ca si in 2010 sa se mai organizeze un astfel de eveniment dar ca o sugestie sa se desfasoare intr-o perioada mai indepartata de sesiune.

PS: E ora 2 dimineata si dupa 2 ore de scris la post-ul asta inca n-am terminat. E din cauza oboselii acumulate in cele 2 zile.

PPS: E sambata si e ora 12:15. In sfarsit am terminat de editat post-ul asta; sper ca nu are prea multe greseli dar din cauza oboselii acumulate in fiecare seara dupa eveniment m-am bagat in pat sa ma uit la film si la un moment dat am atipit cu laptopul in fata. M-am trezit mai apoi.

12 years ago

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *