Ciocolata cu stele

Multa lume spune ca advertisingul e overrated, acum in Romania. Sincer sa fiu, nu cred asta si unele campanii din ultima luna mi-au demonstrat ca advertisingul nu si-a pierdut din stralucire. Poate va intrebati de ce ciocolata cu stele?

Raspunsul e unul destul de simplu. In ziua in care s-a lansat campania asta in online (mai nou valul de publicitate care vine peste mine ori il vad in online ori outdoor), iesisem de la metrou si ma indreptam spre birou cu gandul: “Bai ce-as manca ceva dulce!” Si cum m-a saturasem de atatia biscuiti si alte lucruri am zis ca vreau ROM.

Nu mai reusisem de ceva timp sa mananc un chocolate bar romanesc, si fix in ziua aia m-a traznit. Ajung la birou, deschid tweetdeck-ul si hop, vad un tweet cu Noul ROM. Click pe link si vad asta:

Say what? Nu mai e ciocolata cu roackeri tunsi, cu manelari si cu raposatul? That’s not cool. Ce-am facut? Am mers sa-mi iau un ROM (era Autentic). Dupa care se aude ca de fapt exista ROM american. Confirmare de la Cris Serb. Apoi reactia lui Hoinaru. Pentru 2, 3 zile am fost in dubii. Sa fie sau nu adevarat? Titus a lamurit putin situatia aici: era ROM tablete, fara ambalaj american, dar totusi simteam ca e ceva putred in Danemarca.

Asa, ca am trecut toata saptamana sa-mi iau ROM, pana am gasit ROM American. Reactiile pe site: http://noulrom.ro tot apareau, dar deja imi facusem o idee a ceea ce era in spate. Oamenii erau destul de revoltati, eu asteptam reveal-ul. Nu avea cum sa fie un alt ROM. A iesit si un spoof dupa reclama.

Reveal-ul a fost ceea ce ma asteptam: Noul Rom e vechiul Rom. Dar timp de doua saptamani a asteptat reactii din partea romanilor.

Intradevar a fost doar o campanie buzz marketing, de crestere a brand awareness-ului si cei de la McCann au stiut sa implementeze de minune asta. E chiar una dintre cele mai bune campanii din ultima vreme care mi-au placut cu adevarat (urmeaza indeaproape Nae Pop si Povestea orasului tau) si e o campanie care poate sa castige ceva premii.

Anyway, felicitarile trebuie sa mearga la creativii de la McCann ca au reusit sa incite lumea la discutii si i-au si pacalit putin. Si daca inca nu ati reusit sa va treziti din “socul” asta, articolul de aici o va face.

11 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *