Online MeetUp

In seara asta am facut al doilea popas in lumea Online MeetUp. Daca la prima editie la care am mers am tot auzit de ROI, CTR, SEO, CPC si alte lucruri legate de marketingul online pe care nu le stiam. In schimb in seara asta s-a vorbit mult despre social media marketing. Si s-au pus  intrebari. Multe intrebari, semn ca romanul e tot mai interesat de social media.

Insa invitatul serii, Alan Parker (Head of Digital la Gollin Haris) a prezentat multe aspecte cunoscute publicului roman devorator de social media. Dupa parerea mea, intalnirea s-a desfasurat ok dar multe din subiectele discutate puteau fi usor abordate si de un speaker roman, sau de orice alt social media wannabe de la noi care vrea putina actiune prin ceea ce face. Cu putina munca toate lucrurile deschise se pot implementa si la noi. Daca se vrea.

Titlul discutiei a fost “How to behave like a (digital) rockstar” a fost facut ca o mica paralela intre Social Media si celebritatile din muzica si cum brandurile isi ating statutul de celebritati in Social Media. Pentru asta trebuie tinute minte anumite lucruri.

In primul rand trebuie sa ai niste obiective. Trebuie sa stii ce vrei sa comunici si ca nu exista magie in social media. E doar viziunea cuiva si toate obiectivele trebuie sa fie clare si pe intelesul tuturor. Apoi trebuie sa spui o poveste (storytelling). Stiti si voi: “Mana care nu spune o poveste nu primeste pomana”. Cum spui asta?

In cel mai simplu mod posibil. Fii relevant pentru audienta ta si spune adevarul. Fii tu insuti si aminteste-ti de ce esti cel mai tare. Urmeaza in sistem partea cea mai grea si anume: crearea unei comunitati.

Aici ajungi folosindu-te de pastrarea unui flux de conversatii constant si a unei relatii stranse cu oamenii din targetul tau. De fapt tot ce trebuie sa faci e sa iti intelegi audienta, sa pornesti o campanie preluand elemente din trecut si adaptandu-le (“Build on previous hits”) si ofera-le oamenilor din target exact ceea ce-si doresc.

Desigur nu trebuie sa uiti ca intotdeauna exista factorul numit neprevazut si in anumite campanii se vor strecura situatii de criza pe care intr-un moment sau altul trebuie sa le gestionezi. Si sa nu uiti sa te implici in CSR si in campaniile sociale relevante brandului tau, sa nu astepti ceva in schimb si sa dedici resurse reale proiectului.

Iar ultimul, dar nu cel din urma lucru, inoveaza. Pune audienta brandului pe primul plan si intelege ca oriunde se afla brandul tau exista acolo ceva relevant pentru el. Incearca sa intelegi comportamentul uman ca fiind singurul si cel mai mare “pilot” al activitatii virale (clipuri, ad-uri, etc.). Practic trebuie sa-ti intreci limitele.

Si asa devii un digital rockstar. Dupa parerea lui Alan Parker. Parerea mea? Mai muncim si vedem. Asta daca la un moment dat putem desfata clientul de anumite practici.

11 years ago

3 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *