Ne folosim de endorserii potriviti?

V-ati intrebat vreodata daca intr-o campanie publicitara agentia foloseste endorserii potriviti? Conteaza asta pentru ca respectivul produs sa se vanda? Eu cred ca ei conteaza foarte mult. Poate sunt aspecte usor de scapat din vedere dintr-o campanie dar cred ca endorserii isi au un rol bine definit in campanie. Acela de al atrage pe consumator in reclama si mai mult, de ai oferi o anumita siguranta si un motiv in plus pentru a cumpara produsul X.

Dar daca se aleg endorserii nepotriviti? Ce impact o sa aibe acestia asupra produsului, asupra consumatorului si in final asupra vanzarii? Campania o sa fie relevanta pentru targetul tau sau o sa esueze lamentabil? Eu zic ca totul depinde in mare parte de strategia pe care o folosesti pentru a-ti promova produsul. Si mai ales de tipul de produs si de ce contracte a mai avut endorserul pe nisa respectiva.

Un exemplu concret si relevant mi se par blogurile. S-au bloggeri, mai exact. Ok, clientul vrea o campania, vrea sa-si mai auda numele rostit printre atatia competitori din piata, dar ce ii oferi tu intr-o campanie cu bloggeri? Ii oferi endorserul potrivit pe produs sau ii oferi oamenii cu mai mult trafic?

Exemplul elocvent e campania de aici de care m-am lovit zilele astea. Imi place ideea campaniei, imi place ca si alte banci mai scot un cap din bubble si respira dar totusi cine a ales endorserii campaniei? Stiu ca azi toti tipa si se bat cu pumnul in piept ca nu conteaza traficul, nu conteaza locul in zelist and bla bla. Dar de ce sa alegi niste endorseri pentru o campanie daca nu sunt in target sau cel putin nu toti sunt in target?

Si nu, nu am nici o problema cu endorserii campaniei: Subiectiv, Arhi, Piticu si Simona Tache. Zic doar ca s-a facut o alegere nu tocmai buna din punct de vedere al targetului. Ai o campanie, 3 bloggeri barbati si o femeie blogger. Ce oare te atrage pe tine ca agentie sa introduci intr-o campanie clar destinata barbatilor (fotbal), o femeie?

Ok, Simona Tache e una dintre femeile din blogosfera romaneasca care scrie foarte bine, dar nu-mi amintesc sa fii citit la ea pe blog subiecte legate de fotbal. Da sunt convins ca trafic exista, dar oare tu ca agentie/client nu te gandesti ca aducand intr-o campania de genul asta o femeie, ea va ajunge treptat sa-si piarda citititorii? Mie unul mi se pare putin ciudat lucrul asta, dar daca e asa o parte din cititorii nisati se vor pierde. Daca nu e asa, atunci am gresit eu.

Dar tind sa cred ca atunci cand nu folosesti endorserii potriviti ai de pierdut. Si tu ca brand, si agentia in fata clientului pentru ca nu au fost rezultatele dorite in campanie dar si bloggerul care nu era relevant pe nisa clientului.

Acum sa vedem cine se trezeste sa-mi zica ca sunt misogin :))

11 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *