Zelist si Monitor

Acum vreo trei saptamani s-a lansat versiunea a 2-a a serviciului de monitorizare Zelist Monitor, creat special de Tree Works pentru monitorizarea si masurarea social media in Romania. Si cum uneori sunt curios din fire cand vine vorba de servicii noi, sau anumite platforme ajutatoare, am dat frumos un mail si am cerut o invitatie pentru o perioada de test de 2 saptamani.

Bun. V-am zis cam ce inseamna serviciul acesta si teoretic acum ar trebui sa va spun cam ce face. Nu? Dupa ce am primit datele de activare singurul lucru pe care nu trebuia sa-l fac era sa monitorizez branduri. Si nu am facut asta. Mi-am ales pur si simplu 4 expresii cheie pe care le-am crezut potrivite pentru domeniul in care activez si le-am monitorizat timp de 10 zile evolutia.

2 dintre expresiile relevante pentru mine au fost “Lecturi Urbane” si “social media” din care am extras reactiile din ultimele 30 de zile si am realizat ca s-a vorbit mai mult despre una decat despre cealalta. Ideal ar fi sa va arat si cateva screenshot-uri cu rezultatele dar nu cred ca ar conta foarte mult.

Ce ar conta pentru mine ca brand care imi monitorizez activitatea pe social media ar fi modul de structurare al informatiei din Zelist monitor. In mod normal nu sunt un user obsedat de monitorizare permanenta, dar zelistul monitorizeaza tot. De la aparitia pe forumuri, in presa online, pe facebook, twitter pana la bloguri si comentarii pe respectivele.

Da, poate X-ulescu e un manager care vrea informatii la kilogram, dar pentru mine modul simplist si usor de inteles al afisarii informatiei mi se pare genial.

Ai un prim tab unde iti sunt afisate atat numarul de aparitii, impactul pe care l-a avut respectiva aparitie si sursa principala unde cuvantul tau cheie a aparut (informatii uzuale, generale, de trafic).  Urmeaza apoi tab-ul “Demografice” unde poti vedea exact sexul si intervalul de varsta al persoanelor care discuta despre brandul tau pe retelele sociale iar apoi ai repartitia pe zone geografice.

Astfel stii exact cati vorbesc despre tine in Moldova, Oltenia sau in oricare alta regiune din Romania. Si spre final ai partea buna sau mai bine zis cosmarul unui om de marketing: interpretarea graficelor. Ai pie chart-uri care iti arata numarul de aparitii pe fiecare tip al sursei in procente sau impactul pe tipul sursei. Si nu lipsesc nici graficele timeline.

Dar acestea sunt doar o mica parte din ceea ce Zelist Monitor 2 poate face. Avand in vedere ca nu am putut testa branduri in adevaratul sens al cuvantului nu am atins barierele unui research perfect, dar testarea acestui serviciu mi-a dezvaluit cam pana unde poate ajunge buzz-ul unui produs daca este marketat cum trebuie.

Si activarea afisarii primelor mentionari nu a durat foarte mult dupa introducerea expresiei. Cam vreo 5-10 minute asa. Dar poate pentru un alt cuvant cheie poate dura si mai mult.

Nu pot decat sa zic ca mi-a placut sa testez acest serviciu si probabil daca  m-as afla in postura unui om de marketing mi-as investi o parte din buget in monitorizare. Pentru ca se merita sa stiu cat buzz face brandul meu in online chiar daca ma numesc McDonalds, Ford sau Coca-Cola.

Pentru informatii complete despre platforma da-i o tura la zelist.ro/monitor si gasesti toare informatiile de care ai nevoie.

11 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *