RestrospecTIFF

Cum promovezi un festival de film ținut în România? Păi creezi o poveste strâns legată de filme. Pentru TIFF 2011, baieții de la Vitrina Advertising (Cluj) [sper să fie ei] au creat un spot de promovare ce combină subiectul festivalului (filmele) de sportul preferat al românilor (fotbalul). A ieșit o combinație frumoasă de umor ardelenesc, un pic de “Procesul Etapei” și un schimb de replici care de care mai energizant.  Copy fain, execuție puțin mai modestă dar de efect.

Rezultatul îl puteți găsi mai jos:

[youtube 3zdTg82oN9A]

Însă ce cred eu că a avut efect au fost vizualurile amplasate în Cluj ce prezintă exact ideea festivalului. Fără nici o șmecherie, fără înjurături și fără alte lucruri pe care consumatorul nu le poate percepe repede. Acum nu știu dacă Vodafone, clientul care sponsorizează festivalul a avut ideea pentru printuri sau ele au fost pur și simplu concepute de agenție.

Totuși îmi plac. De fapt cui să nu-i placă combinația de replici din filme geniale, traduse în ardelenește. Doar când aud “Apai no, Forța fie cu tine!” nu am cum să nu râd. Când vine vorba de distracție este clar, că orice brand lasă seriozitatea și rigurozitatea deoparte și ies niște campanii faine. Vizualurile sunt chiar faine, bine gândite și chiar își fac efectul. Păcat că nu sunt și eu pe acolo să trag 2, 3 instantanee cu posterele acelea și să mă distrez puțin la TIFF.

Iar dacă vă întrebați cine este în spatele acestei campanii, McCann Erickson România o să vă răspundă cu “Houston, ii bai!”. Pentru că ei sunt gașca din spatele vizualurilor roșii.  Mno, dacă vă lasă ochii să mai priviți și 2-3 imagini, execuțiile le găsiți aici.

O părere ceva și de la voi? Vă plac, nu vă plac, mai mergea lucrat?

11 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *