High punch și low kick

Câteodată e bine să mai ieși din monotonia zilnică și să redescoperi anumite lucruri. Unul ar fi să mergi la cinema. Evident la un film destul de bun încât să nu ajungi acasă cu senzația aceea stupidă că era mai bine dacă rămâneai acasă și îl vedeai.

Așa că aseara, la invitația Forum Film România, luată de la Toma că cică aș fi fost creativ am mers la IMAX, în AFI Cotroceni să vizionez Real Steel (Pumni de Oțel după vorba traducătorului român). Desigur, fiind prima dată când merg să vizionez un film la IMAX, nu aveam habar pe unde sa o iau. M-am descurcat foarte repede și am găsit locul de întâlnire.

Se face că lumea ajunsese undeva în viitor, prin anul 2020 și oamenii fiind sătuli de violență și meciuri de box găsiseră o nouă metodă de a se distra: boxul cu roboți. Ceva mai interesant să se facă praf fiare de metal și circuite integrate decât un om, corect? Bine, povestea filmului contează mai mult decât o încleștare Science Fiction între un colos cu 200 de tone de metal, pistoane cu nitrogen, cod mașină băgat în el și un robot de antrenament, fără prea multe mișcări de luptă.

De fapt, viața și drama personajului Charlie Kenton (jucat de Hugh Jackman) un fost boxer căzut în patima alcoolului și a pariurilor fac tot filmul să fie tare. OK, e un film SF dar pe lângă asta, momentele de înțelepciune între tată și fiu, problemele pe care aceștia doi le întâmpină și acceptarea că tu ca om ai greșit la o anumită vârstă dar acum ești destul de bărbat ca să poți înfrunta trecutul și trece peste orice fac din Real Steel un film bun. Nu excelent, nu blockbuster gen Harry Potter, nu film de acțiune ieftină cu Jackie Chan ori Bruce Lee. Poate este printre puținele filme pe care le-am văzut anul acesta care mi s-au părut bune.

Pe lângă asta joacă și Evangeline Lilly (Kate din Lost), una dintre actrițele de la Hollywood care arată bine și mai fac și roluri bune din când în când. Ah, da. Și mult, foarte mult product placement în film după cum observa Ionuț Bunescu aseară. Prea multă reclamă făcută la Budweiser, Ray Ban, Dr. Pepper, Cola-Cola, X360 și probabil alte câteva branduri pe care nu le-am prins în desfășurarea filmului. Să vă mai zic că soundtrack-ul filmului e realmente bestial. Așa cum îmi place mie, cu accente de hip-hop american și alternative soft rock ca să poți în atmosfera filmului și să îl vezi relaxat până la final.

Bine, acum până mă chinui eu să găsesc pe undeva coloana sonoră a filmului, vă zic că filmul îl puteți vedea din 6 octombrie în cinematografe și ar fi păcat daca nu l-ați vedea. Cu un plus de sonorizare la Samsung IMAX și mulți high punches și low kicks. Totuși, este un film despre pumni, metal și boxeri plus mulți bani la mijloc.

10 years ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *